Ga naar inhoud

ben nieuw hier, vraag over virus die zorgt dat internet niet meer werkt


Aanbevolen berichten

Hoi,

Het kan inderdaad best zijn dat je 3 verschillende bestanden van zoek terugvindt in het uitgepakte bestand.

Het is echter van cruciaal belang dat je Zoek.exe uitvoert en niet Z-analyse.exe zoals je nu opnieuw hebt gedaan. Kan je de instructies dus nog even herhalen zoals hierboven aangegeven aub.

Het gaat om Zoek.exe met volgend icon:51a612a8b27e2-Zoek.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu heb je inderdaad Zoek.exe uitgevoerd :top:. Maar heb je wel de code uit bericht #19 ingegeven in het lege invulvenster? :hmmmm:

  1. Start Zoek.exe opnieuw. Plak in het grote invulvenster de code uit bericht #19 en klik op Run Script.
    Alvorens je op Run Script drukt moet het invulvenster er dus als volgt uitzien:
    post-30057-1417705560,3974_thumb.jpg
    Plaats het geopende logje als bijlage aan je volgende bericht.
  2. Download 5217db3eb6d8b-AdwCleaner3.pngAdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.
    Je zal dit opnieuw moeten overbrengen via een andere computer

    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
    • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik vervolgens op Scan.
    • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
    • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R1].txt.

Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het kopiëren naar Word was inderdaad de boosdoener. Er gaat dan automatisch opmaak verloren welke bij dergelijke tools zeer cruciaal is. Fijn dat het nu toch is gelukt :-).

Je zal nog 2 tools moeten downloaden, gezien er nog steeds geen internetverbinding is zal je ook ditmaal de tools via USB of dergelijke moeten overbrengen naar je computer.

  1. Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.
    Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:

    • Update MalwareBytes' Anti-Malware
    • Start MalwareBytes' Anti-Malware
    • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.

Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.


  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log in het volgende bericht.

[*]Download 51a5f31352b88-icon_MBAR.pngMalwarebytes Anti-Rootkit naar het bureaublad.

Klik hier voor de complete handleiding.


  • Pak het ZIP bestand uit en dubbelklik hierna op "mbar.exe" om de tool te starten.
  • Let op! Malwarebytes Anti-Rootkit dient onder een account met administrator rechten te worden uitgevoerd.
  • Klik in het introductiescherm op "next" om door te gaan.
  • Klik in het volgende scherm op Update om Malwarebytes Anti-Rootkit van de laatste definities te voorzien.
  • Klik als de update gereed is op "Next" en klik hierna op "Scan".
  • Als de scan gereed is en er geen malware is gedetecteerd klik dan op "Exit"
  • Indien er malware wordt gedetecteerd zorg dat de items zijn aangevinkt en klik op "Cleanup" en herstart de computer.
  • Open na de herstart de map van MBAR en plaats de twee onderstaande log bestanden als bijlage in het volgende bericht
  • "mbar-log-{datum} (xx-xx-xx).txt" & "system-log.txt"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb beide programma's uitgevoerd en bij de eerste (MalwareBytes' Anti-Malware) zijn volgens mij 14 bestandjes gedetecteerd,

Bij het andere programma (Malwarebytes Anti-Rootkit) is niks gevonden dus daar heb ik geen logje van gekregen.

Hier is het logje van MalwareBytes' Anti-Malware :

- - - Updated - - -

Ik weet niet of dit een goed teken is maar even na dat ik bij MalwareBytes' Anti-Malware de 14 gevonden bestandjes had verwijdert stond bij het internet icoontje even dat k verbinding had kort daarna stond er weer een geel driehoekje.

gr. Jeremy

mbam-log-2013-10-06 (17-53-34).txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Download 51a76de01d28c-Icon_Windows_Repair_All_in_One.pngWindows Repair all in one

Belangrijk! plaats deze op het bureaublad.

Dubbelklik om het programma te starten

Windows 7 en Vista gebruikers rechtsklik -> uitvoeren als Administrator.

Indien gevraagd, ga akkoord dat SFC (System File Check) gestart wordt.

Ga naar Start Repairs en klik op start.

Selecteer de volgende items en klik op restart system when finished:

  • Repair Winsock & DNS Cache
  • Repair Proxy Settings
  • Restore Important Windows Services
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.