Ga naar inhoud

laptop loop vast (zelfs bij veilige modus, virusscan, malware scan en backup)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

CD gebrand, CD/DVD-rom als first boot device ingesteld, cd in m'n drive gelegd...

Hoop zwart-wit tekst.. en uiteindelijk dit:

invalid opcode at 7146 1851 3093 02 60 0000 1000 CB00 A06C AFA0 006C 0000 0003 09F0

invalide opcode at 152D 1851 perating system

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan verschillende oorzaken hebben, cd niet goed gebrand of corrupt of Seatools kan niet goed om met de WD HD.

Blijkbaar gebeurt dit ook wel eens als je SATA staat ingesteld op AHCI.

Het rode blokje in HDTune voorspelt alvast niet veel goeds maar we gaan de tool van WD dan eens proberen.

Download op de website van Western Digital WinDlg_124.zip

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map dubbelklik je op WinDlg.exe.

Als Windows Vista of Windows 7 gebruiker rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harddisks worden weergegeven.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

diagnostics.png

Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen

afhankelijk van de grootte van de harddisk.

Vermeld het resultaat van deze test in een volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dasle,

deze middag bovenstaande 2x uitgevoerd.

Poging 1: liep alles weer volledig vast.

Poging 2: ging hij een uur scannen zonder vast te hangen. Ga ik de vaatwasser vullen.. kom ik terug en zie ik een probleemmelding:

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 9f

BCP1: 00000003

BCP2: 888D0788

BCP3: 888D0788

BCP4: 878D0BA0

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\Mini101113-01.dmp

C:\Users\Ramcom\AppData\Local\Temp\WER-95457-0.sysdata.xml

C:\Users\Ramcom\AppData\Local\Temp\WER4EF.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:

Privacyverklaring voor de Microsoft Error Reporting Service

Stilaan voor een nieuwe harde schijf zoeken? Of een nieuwe laptop? You tell me...xD Gelukkig kan ik er nog mee lachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er wat met je HD scheelt is wel duidelijk, maar ook b.v. de SATA controller of de verbinding in de laptop zou voor problemen kunnen zorgen.

Ken je iemand in je vrienden of kennissenkring die misschien een HD op overschot liggen heeft zodat je deze kan proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens moeten rondvragen, want bij het minste dat ik wil uitvoeren loopt het mis.

Via Dell Diagnostics lukte het ook al niet..

Stel ik vind eentje die ik mag uitproberen, hoe doe ik dit dan precies?

Vergt dit enig losdraaien van een 10-tal delen etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een service handleiding gevonden >> ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_xps_laptop/xps-m1530_service%20manual_en-us.pdf.

Blijkbaar is de HD makkelijk te bereiken bij dit type dus dat losdraaien van onderdelen valt reuze mee ;-) op blz. 27 staat er meer over.

Hoe oud is deze laptop eigenlijk, heb je er nog garantie op misschien?

aangepast door Dasle
pagina vermeld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk iemand gevonden die verstand van zaken heeft. Hij gaat een HD proberen en mij op de hoogte brengen van de mankementen. Mocht het mislopen, zal je nog horen van me.

Mijn laptop heeft helaas geen garantie meer. Deze is immers 5 jaar oud. Hij heeft zn beste tijd wel gehad met al dat gerender en tekenprogramma's. Maar aangezien mn krap studentenbudget moet ik toch tot kerst hiermee verder ^^ bedankt allen voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.