Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste specialisten,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Sedert 14 dagen kan ik geen mails in Outlook Express 6 versturen in groep. ttz.: mijn "verzonden mail" komt terecht bij de "verzonden items", MAAR mijn bestemmelingen krijgen nooit de desbetreffende e-mail. Ik krijg ook geen foutmelding. Dus ik steeds in de veronderstelling dat de mails waren aangekomen. Bleek dus niet het geval te zijn. Nu vermeld ik steeds in CC of BCC mijn eigen mailadres om zeker te zijn dat de mail arriveert. Het fenomeen is vnl. bij mails verzenden in groep, al heb ik het ook al voorgehad met 1 bestemmeling. Heb al 'ns getest om de "uitgaande mails" niet te laten scannen, maar dit verandert niets. Ik heb geen extra software geïnstalleerd. De mails zijn steeds gewone teksberichten zonder bijlages. Hoogstens een link.

Wat is er aan de hand? Iemand een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Heb je al eens gecontroleerd of je verzendingen in groep door de providers niet worden beschouwd als SPAM. Afhankelijk van de grootte van de groep is het vaak zo dat deze berichten dan onmiddellijk verwijderd worden. Dit kan je natuurlijk zelf uittesten door de groepen kleiner te maken.

En dan is iets me niet echt duidelijk in je verhaal : als je jezelf in CC of BCC zet, komt dat bericht dan wel aan bij jou ? Zo ja, zou het een bevestiging kunnen zijn van bovenstaande hypothese.

Geplaatst:

En dan is iets me niet echt duidelijk in je verhaal : als je jezelf in CC of BCC zet, komt dat bericht dan wel aan bij jou ? Zo ja, zou het een bevestiging kunnen zijn van bovenstaande hypothese.

In ieder geval al bedankt voor jouw antwoord! Wat jouw vraag betreft: momenteel zet ik mezelf in CC of BCC om te controleren of de mail wel degelijk aankomt. Het vak "verzonden items" is voor mij immers geen garantie dat de mail is aangekomen. Pas als ik mijn eigen mail terug in mijn "postvak in " zie verschijnen weet ik zeker dat hij weg is. Ik probeer in ieder geval 'ns de groep te verkleinen en zie wel wat gebeurt. Kan dit zomaar dat mijn provider dit als SPAM beschouwt?

Geplaatst:
Kan dit zomaar dat mijn provider dit als SPAM beschouwt?
Het verzenden van SPAM gebeurt heel vaak in bulk en dat is één van de normen (naast een hele hoop anderen) waarmee providers rekening houden om berichten te weigeren of deze als SPAM te rangschikken. En dat is niet alleen jouw provider, dat kunnen net zo goed de providers van de ontvangers van de mails zijn.
Geplaatst:

Beste Kape,

Het wordt complexer... Ik heb daarnet nog 'ns geprobeerd mijn mail in groep te versturen met mijn eigen e-mailadres ertussen én nu komt deze mail wél aan. Eigenlijk identiek aan wat ik gisteren deed. Gisteren kwam diezelfde mail dus niet aan. Hoe kan dit nu plots? Je begrijpt allicht dat ik nu nog veel vertrouwen heb in 't systeem. Als ik mijn eigen mailadres niet in de groep zet, ben ik dus nooit zeker. Verklaring?

Geplaatst:
Als ik mijn eigen mailadres niet in de groep zet, ben ik dus nooit zeker. Verklaring?
Geen echte verklaring. Maar wat jij nu hebt gedaan, doe ikzelf al lang bij de verzending van een soort nieuwsbrieven aan grote groepen via mail : het eigen mailadres tussen de bestemmelingen.

En het systeem van mailverzending kan je momenteel helemaal niet meer vertrouwen, vooral niet omdat er bij fouten in de verzending nooit (of bijna nooit) meer berichten worden teruggestuurd aan de afzender. Zodat je niet weet of er iets fout gelopen is of niet. Wil je een kleine controle inbouwen, dan kan je natuurlijk je mails verzenden met ontvangstbevestiging ... maar ook dat is geen sluitende procedure. Want de ontvanger moet nog altijd antwoorden, natuurlijk.

Geplaatst:

Bedankt voor jouw antwoord! Ik probeer in ieder geval de groepen te verkleinen. Ik heb de indruk dat daar precies minder problemen van komen.

Voor de rest veronderstel ik dat er eigenlijk weinig aan het probleem te verhelpen valt. Toch eigenaardig dat zaken waar je vroeger geen problemen mee hebt, nu plots wel een probleem kunnen vormen.

Geplaatst:
Toch eigenaardig dat zaken waar je vroeger geen problemen mee hebt, nu plots wel een probleem kunnen vormen.
Ook daar kan ik je - uit ervaring - alleen maar gelijk in geven. Heel lang werkten mijn groepen perfect, tot het - plotseling - bij mij opviel dat zowel bij Scarlet als Skynet (de providers die het meest vertegenwoordigd waren in mijn groepen) dezelfde problemen opdoken van als SPAM verwijderde nieuwsbrieven. Andere politiek van de providers, wie zal het zeggen. Zij - bij navraag - zeker niet ... maar dat is misschien ook wel begrijpelijk. "Bedrijfspolitiek", noemen ze dat. Of "bedrijfsgeheimen" ... en misschien kan je ook daar nog wel inkomen als je de toevloed aan SPAM in acht neemt.

Succes met je "kleinere groepen" !

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.