Ga naar inhoud

Sommige web sites kunnen niet open.


elloco

Aanbevolen berichten

Avast antivirusscanner uitgezet.

Comodo firewal uitgezet.

Probleem blijft.

In firefox en in google chrome doet het wel.

Eerst deed het daar ook niet, maar nu dus wel.

In IE doet het dus niet, terwijl het altijd heeft gedaan.

Ik heb IE de instellingen opnieuw laten instellen hellemaal opnieuw, resultaat is zero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download 51a5d49d0da93-icon_EAM.pngEmsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Kies in het volgende scherm de gewenste taal en klik op "OK"
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm op de knop "Volgende" .
  • Vink in het volgende scherm de optie "Update extra talen uit" en klik op volgende.
  • Klik nu op de optie "Computer scannen" en kies de optie "Slim" en druk op de knop "scan"
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken" plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.
  • klik op volgende nogmaals op volgende en daarna op voltooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape, ik heb emsisoft anti malware nog niet laten scannen, ze willen thuis internetten.

Dus dat komt morgen wel.

Tussendoor kan ik ook heel even internetten en ik heb ontdekt dat het probleem hier ergens ligt, denk ik , namelijk:

https://www.telegraaf.nl/ Kan ik niet op site van de Telegraaf komen.

http:// www.telegraaf.nl/ Kan ik wel op de site van de telegraaf komen.

Let op!! het verschil van http(s), daar zit het probleem denk ik.

Als internet explore opstart dan zit op mijn adres balk standaard htpps://

Volgens mij is dit het probleem, kan het niet checken op mijn laptop, die is namelijk even uitgeschakkeld vanwegen een crash.

Dus ik denk dat het probleem in IE zit, wat denk je.

- - - Updated - - -

Toevoeging:http:// www.telegraaf.nl , ik heb hier een spatie toegevoegd tussen // en www omdat ik het anders niet hier geplaatst kreeg, vandaar.

aangepast door elloco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dan bij je startpagina de werkende URL http://www.telegraaf.nl/ eens als standaard-startpagina in ... en kijk dan even of het zo wel lukt ? Mocht dat nog niet het geval zijn, zet dan eens de verkorte versie www.telegraaf.nl als startpagina (en oo dan weer kijken of je wel op de pagina van het dagblad komt ?

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet het :-).

Het probleem zit wel degelijks in dat ene S

Https:// is een beveiligde zone, dat hebben alle banken bijvoorbeeld.

Ik heb als opstart pagina Google staan : Google

Zodra ik ik het internet op ga dan verrandert het opeens in https://google.nl.

Daar zit de ellende.

Toch is het raar want ik haalde de adresregel helemaal leeg en tikte telegraaf.nl en het kwam er gewoon niet in.

Waarschijnlijk heeft het geholpen het opschonen van de troep op mijn pc.

Hoe dan ook, het doet weer.

Ik denk dat meer mensen daar last van zullen gaan krijgen, zoals eerder gezegd bij mijn zoon zijn gloednieuwe pc komt dit probleem ook voor.

Maar nu weet ik de oplossing, :-).

Nu mijn laptop, dat gecrasht is, mocht ik er niet uitkomen dan zou ik graag een beroep willen doen op jullie deskundigheid.

Kape, heel erg bedankt voor je medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan ... doe nog wel even het volgende om de gebruikte tools en overbodige restjes op te ruimen:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Voor het probleem van de laptop mag je dan in de rubriek "Hardware" een nieuw topic openen (indien nodig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delfix uitgevoerd.

CC cleaner kan ik niet installeren, probeer het als administrator te installeren en krijg een flits en dat is het, het programma start niet.

Pc is sloom en traag, vooral bij het opstarten en bij het installeren van de microsoft update's vraag pc bij afsluiten: om pc niet te sluiten zodat de updates worden geinstalleerd, maar blijft hangen, zonder te installeren en pc wordt dus niet afgesloten.

Dit is begonnen na het uitvoeren van Delfix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is begonnen na het uitvoeren van Delfix
Dat is erg onwaarschijnlijk, want dit programma verwijderd enkel de gebruikte tools en niets meer. Doe dit maar weer eens:

Download 51a5bf3d99e8a-ComboFixlogo16.pngComboFix van één van de onderstaande locaties naar het bureaublad.

Bleeping Computer

Info Spyware

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met ComboFix.exe

(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.

  • Dubbelklik op "ComboFix" om de tool te starten, Windows Vista, 7 & 8 gebruikers zullen een melding krijgen van UAC (Gebruikersaccountbeheer), klik hier op Ja / yes.
  • Op een Windows XP computer zal ComboFix de "Recovery Console" installeren als deze nog niet aanwezig is. (Een actieve internet verbinding is dan een vereiste).
  • Klik in het venster bij het 'Installeren van de Recovery Console' op "Ok".
  • Klik in het info scherm op "Ja" als de Recovery Console met succes is geïnstalleerd.
  • Klik in het scherm van de disclaimer op "I Agree", de benodigde onderdelen worden nu uitgepakt en middels ERUNT wordt er een register back-up gemaakt.
  • Wanneer dit gereed is zal ComboFix vanzelf starten, in het blauwe scherm ziet u de voortgang van de systeemscan die wordt uitgevoerd.
  • Belangrijk! gebruik de computer tijdens de scan niet voor andere zaken.
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden zoals bijvoorbeeld bij de aanwezigheid van een rootkit, dit is normaal.
  • Wanneer ComboFix gereed is, zal het een logbestand aanmaken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

* Noot !!! Indien u één van de onderstaande meldingen krijgt na het gebruik van ComboFix herstart dan de computer.

  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Illegal operation attempted on a registry key that has been marked for deletion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is heel erg raar, gelijk na het uitvoeren van Delfix begon pc raar te doen, sloom en zoals eerder gezegd kon ik CCleaner niet installeren, ook heb ik nu het probleem dat als ik handmatig de pc wil afsluiten via : start-afsluiten-ok en ik klik op ok dat de scherm weg gaat maar er niets gebeurt.

Ga ik weer naar afsluiten dan zit hij op slaapstand.

Vreemd.

Wat ook vreemd is dat ik voordat het starten van Combofix mijn firewall Comodo heb uitgezet maar Combofix zegt dat hij nog actief is, doe ik iets niet goed ?

Goed, waarschijnlijk conflicteerd hij ergens mee.

Ik heb Combofix uitgevoerd en hier is het log: [ATTACH]28429[/ATTACH]

ComboFix.txt

aangepast door elloco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Combofix heeft zijn werk gedaan, maar eigenlijk moeten we ook die andere zaken toch terug kunnen oplossen. Kijk eens in Systeemherstel of je herstelpunten hebt van vóór Delfix is uitgevoerd, of (in het slechtste geval) vóór we aan de volledige behandeling zijn begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.