Ga naar inhoud

Beveiliging wifi verbinding

Flip100

Aanbevolen berichten

Hallo,

voor jullie is dit misschien een eenvoudige vraag, wel ik hoop het :-) Sinds kort biedt mijn werkgever gratis wifi aan op de werkvloer, buiten het gewone internet dat op onze vaste computers aanwezig is. De bedoeling is om dit gratis aan te bieden aan de klanten en er wordt gevraagd dit niet te gebruiken tijdens de werkuren. Maar kan mijn werkgever dit controleren? Kort samengevat: kan mijn wergever controleren wanneer ik toch gebruik maak van de wifi en indien ja ook welke sites en om hoe laat en hoe lang bv? Ik werk voor ene groot bedrijf met een eigen ICT dienst en aangzien ik een redelijke computer analfabeet ben zou ik dit toch willen weten. Kan men dus nagaan welk IP adres gebruik maakt van de wifi en dit dan linken aan mijn persoon?

Alvast bedankt aan degene die het antwoord weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de werkgever er voldoende in investeert, is vastleggen wat er via die wifi gebeurt geen probleem.

Het linken van het ip aan jouw privé-apparaat is wat lastiger, maar als je gedrag gaat opvallen, of als je collega's erover vertelt, houd je dat niet lang geheim.

Dat alles afgezien van de vraag waarom de werkgever wilt hinderen in zijn klantvriendelijkheidsmaatregelen als je toch al internettoegang hebt......

aangepast door kape
hoofdletters
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.