Ga naar inhoud

Server not found error, maar kan wel inloggen op steam

Sjoerd007

Aanbevolen berichten

Hoi mensen!

Ten eerste: Ik zit in Zweden, dus neem dit mee in de hulp!

Ik heb sinds een week een raar probleem. Vaak (90%) van de keren als ik mijn laptop opstart, kan ik op geen enkele website komen. Firefox geeft 'server not found' aan. Ik heb wel verbinding met het internet (volgens windows) maar dit kan natuurlijk ook komen doordat alleen de ping gecheckt word.

Het is mij ook vreemd dat ik WEL kan inloggen op steam, om vervolgens 'online' te praten met mensen. Dus er zit een kern van waarheid in dat ik internetverbinding heb.

Het lijkt mij dus dat dit een DNS probleem ofwel een virus is, maar ik kom er niet uit.

Misschien ook handig om te weten is dat zodra ik wel verbinding heb (nu dus) alles gewoon werkt, maar het lijkt geheel willekeurig wanneer het werkt. Soms valt het ook tijdens gebruik uit. Gisteren streamde ik bijvoorbeeld live TV, dit bleef gewoon werken! Ik kon ook dezelfde site die ik al open had bezoeken (alle links werkten) maar nieuwe sites kregen de 'server not found' error.

Hopelijk weet 1 van jullie wat het probleem (en voornamelijk de oplossing) is. Waar nodig zal ik logs posten van ipconfig, of andere programma's. Andere informatie zal ik ook posten.

Mocht ik weereens niet op het internet kunnen, heb geduld, vaak werkt het op z'n minst 1x per dag zodat ik kan reageren :)

Alvast bedankt!

Gr,

Sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe info: Draadloze verbinding werkt (vooralsnog) goed. Misschien is het de kabel. Heb er 2, maar ik had het probleem met beide kabels. Dus of ze zijn beiden kapot, of het is een virus dat zich alleen aanzet via de kabel... who knows. Ik ga het testen, mocht het kabel zijn dan is het probleem iig opgelost :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.