Ga naar inhoud

Het systeemregister bevat ongeldige bestandspaden

helmabakker

Aanbevolen berichten

Goedenavond.

Ik heb mijn computer leeggehaald m.b.v. de recovery DVD's. Dit heb ik vaker gedaan en dit is altijd heel goed gegaan. Tot vandaag. Op het moment dat mijn computer windows wil gaan installeren, krijg ik de volgende melding: Het systeemregister bevat ongeldige bestandspaden, de installatie kan niet doorgaan. Deze systeeminstallatiekopie is toegepast zonder te garanderen dat de stationsletterbewijzingen hetzelfde zijn op alle computers.

Ik heb het een paar keer geprobeerd om de recovery opnieuw te doen, echter krijg ik iedere keer dezelfde melding.

Ik heb ACER al gebeld, en deze geven aan dat het mijn harde schijf is. Ik ben hier niet van overtuigd dus vandaar het plaatsen van mijn vraag.

Ik hoop dat iemand mijn een antwoord met een oplossing kan geven.

Alvast bedankt

Helma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ACER al gebeld, en deze geven aan dat het mijn harde schijf is. Ik ben hier niet van overtuigd dus vandaar het plaatsen van mijn vraag.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bericht 1 staat "recovery DVD's" bedoel je daar mee de schijfjes om een fabrieksherstel uit te voeren?

Zijn het zelf gebrande schijfjes, en hoe oud zijn ze?

Kan je eens doorgeven wat je exact gedaan hebt om je PC leeg te maken en Windows te installeren.

Geef ook het model en modelnummer door van je PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bericht 1 staat "recovery DVD's" bedoel je daar mee de schijfjes om een fabrieksherstel uit te voeren?

Zijn het zelf gebrande schijfjes, en hoe oud zijn ze?

Kan je eens doorgeven wat je exact gedaan hebt om je PC leeg te maken en Windows te installeren.

Geef ook het model en modelnummer door van je PC.

Ik heb inderdaad met de recovery (voor fabrieksherstel) dvd mijn computer leeggehaald. Dat is toch zeker alweer een aantal weken geleden. Het weer opnieuw installeren van windows. Het lukte mij toen ook al niet omdat windows om een onverklaarbare reden een wachtwoord vroeg die ik nooit had aangevraagd. Heb de computer toen weggebracht (naar mijn neef die heeft er meer verstand van dan ik). Deze gaf aan dat de vista installatie corrupt was. Hij gaf aan dat de menu's (rechtermuisknop) niet werken, er miste teksten. Hij wilde toen een andere windows versie testen, maar opstarten van USB lukte niet, las het niet correct. Hij zag toen wel mijn andere harde schijf die redelijk vol zat. Deze heeft hij toen gewist omdat hij dacht dat dit de boosdoener was. Dit duurde vier uur, wat hij lang vond. Heeft toen vista weer opnieuw geinstalleerd. Hij gaf hierbij aan "Na een herinstallatie weet hij de computernaam nog, dus het moeten de partities zijn. Hij heeft uiteindelijk vista geinstalleerd (niet met de recovery dvd), maar gaf aan dat het hem 5 uur heeft gekost. Hij geeft ook aan dat hij abnormaal traag is. Eenmaal thuis was het een drama met mijn computer (hij deed veel dingen niet)dus ik heb hem nogmaals met de recovery dvd leeggehaald en kreeg het toen niet meer voor elkaar om windows te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om een laptop of desktop?

Heb je meerdere harde schijven in die PC ? Indien ja, heb je wel de correcte schijf getest (zie bericht 2)?

Het gaat om een desktop en hij heeft twee harde schijven. Ik ga ervan uit dat ik de goede harde schijf heb getest, maar ik ga het nog een keer checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een desktop en hij heeft twee harde schijven. Ik ga ervan uit dat ik de goede harde schijf heb getest, maar ik ga het nog een keer checken.

Ik heb de CD nogmaals laten gaan en de drive list geeft maar 1 HD aan n.l. WDC WD3200AAJS 22B4

Seatools zegt bij selected drive information:

Device 0 is ATA Device WDCWD3200AAJAS-22B4AO WD-WMAT15169713 on nVidia MCP78 AHCI

MAX Native Address 625142447

Device is 48 bit Addresses-Number of LBas 625142447 (320.073 GB)

Smart is Supported and Enabled

Smart has nog been tripped

DST is supported

POH 8765

Seatools zegt verder:

Test information and Results:

Scanning for devices

Scanning for devices on Generic PCI ATA

Scanning for devices on nVidia MCP78 AHCI

Detected 1 devices

Device scan complete.

Ik had nu niet de optie om een scan uit te laten voeren. Deze informatie gaf seatools bij het opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.