Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn probleem is tijdens het gamen krijg ik artifacts. Niks aan het handje gewoon in windows of bij programma's. Maar zodra ik WoW, Bioshock, Anno1701 of andere 3d games speel krijg ik last van die artifacts soms niks aan de hand voor 4-5 uur lang en de andere keer gelijk na het opstarte al.

Ik heb zelf al de videokaart vervange 9600gt naar een 8800gts want dacht het ligt mischien aan de videokaart en nog steeds krijg ik het probleem. Heb mijn moederboard bios ook geflasht alle nieuwe drivers geinstalleerd maar komt toch nog terug. De artifacts verdwijnen wel als ik ctrl alt delete doe terug naar windows ga en dan weer terug naar de game is het weg. Soms maar voor 10-15 sec en soms voor paar uur. Aan de temperatuur te warm kan het volgens mij ook niet echt liggen want heb mijn zijkant van de kast eraf gehaald en grote fan erop gezet en kreeg het nog steeds.

mijn pc bestaat uit :

gigabyte moederboard ma770 ds3

amd quadcore 9500 am2+

d2 4gb geil geheugen

8800GTS nvidia

op het moment windows xp home geinstaleerd SP3

maar had het probleem ook met Vista ultimate 64 bit

weet eigenlijk niet wat er nu mis kan zijn:bawling:

mvg Wout

Geplaatst:

En je krijgt geen BSOD's ofzo?

Geen foutmeldingen?

We gaan toch voor de zekerheid de temperatuur eens meten.

Dit kan je doen dmv een programma'tje zoals Everest,HWmonitor, of speedfan.

Hwmonitor geniet van mijn voorkeur want die geeft de maximum en minimum temps aan tijdens het gamen.

Omdat je de grafische kaart al vervangen hebt ligt het probleem volgens mij daar dus niet.

Misschien is het je CPU, omdat je een amd quadcore 9500 am2+

hebt.

En ik dacht als het een serienummer was waar geen 50 vanachter stond daar nog de Tl-bug inzat?

Geplaatst:

Die temperaturen zien er vrij goed uit, we moeten het dus ergens anders zoeken.

Ok, we gaan nu de drivers eens verversen:

Ga naar start->configuratiescherm->programma's verwijderen oid.

Zoek daar tussen nVida drivers, en deinstalleer die.

Download Drivercleaner pro op guru3d, en laat deze restjes van de drivers verwijderen.

(Het kan zijn dat je scherm ineens op een te grote resolutie komt te staan.)

Ok download nu de omega drivers, deze zijn geoptimaliseerd.

Volg de installatie en probeer dan nog eens te gamen.

Heeft dit gewerkt?

Geplaatst:

volgens mij doet hij het nu gewoon goed ! ::):)

maar soms heb ik er 4-5 uur geen last van voor de zekerheid post ik straks nog een berichtje om te laten weten hoe het gaat.

nog een klein vraagje als het hellemaal goed is wat was er precies fout dan ik had de nieuwste nvidia drivers geinstalt gewoon via de nvidia site

super bedankt alvast :):):top:

Geplaatst:

Het had gewoon gekunnen dat de Nvidia drivers die jij downloaden nog niet zo goed zijn.

Het kan evengoed zijn dat als je gewoon terug de drivers van de nvidia site download dat het wel werkte.

Heb je ooit een ATI kaart gehad?

Die omega drivers zorgen voor een kleine snelheids winst en stabiliteit dus kan je die beter gebruiken.

Er zijn nog andere aangepaste drivers maar ik vind de omegadrivers de beste.

Als je problemen terugkomen laat het dan gerust weten.

Als je even niet kan gamen en je wilt toch testen dat je grafische kaart niet gaat artifacten kan je 3dmark06 downloaden!

Geplaatst:

ik heb gister heel de avond zitten gamen en vandaag weer het is volgens mij hellemaal weg :) heb ook 3dmark06 gedraait geen artifacts tegen gekomen. dus hoop dat ik er van af ben, nogmaals bedankt kan ik eindelijk goed gaan game :laugh:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.