Ga naar inhoud

Harde schijf probleem


Laptoppie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een zo goed als nieuwe laptop.

Degene waarvan ik hem gekregen heb, heeft iets per ongeluk ingedrukt.

Het gaat om de Recovery Partition die verwijderd is. :thumpdown:

Daardoor staat er nog maar een harde schijf bij deze computer.

Alleen station C en geen staion D.

Hij start wel goed op, maar na een keer internetten loopt hij vast.

Gisteren viel het beeldscherm zwart en wilde hij niet goed afsluiten en opnieuw opstarten.

Verder maakt hij een tikkend geluid. :dong:

Wat kan ik hier aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Doe dan ook nog even het volgende.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het logje van Speccy staat vermeld dat de temperatuur van je processor zo'n 89°C is en dat lijkt me veel te hoog daar de maximum temperatuur 100°C is.

Kun je de temperatuur uitlezen in het BIOS om zeker te zijn dat deze klopt, vermeld anders even het juiste type en modelnummer.

Dan kijk ik even met je mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker eens contact opnemen met de verkoper en het probleem uitleggen.

Zeker dat de temperatuur oploopt tot bijna 90°C, want deze laptop zou toch heet moeten aanvoelen of is dat niet het geval?

Dat tikkend geluid zou ook van je koeler kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.