Ga naar inhoud

SSD verwijderen


Jordyz

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb mijn computer in juli 2011 aangeschaft. Destijds waren de SSD's nog maar net op de markt en heb ik er dus maar eentje van 60GB, die ook helemaal niet zoveel beter is als een HDD.

Ik heb ondertussen een 2de harde schijf erbij, 1 van 2 TB. Ik krijg de laatste tijd meer en meer last dat de SSD zich volledig opvult (terwijl er helemaal niet zoveel bestanden op staan, ook de hibernate file heb ik er al af gegooid).

Ik heb nu altijd maxmimum 200MB vrij, en telkens vult hij het weer op na enige tijd tot er nog maar 5MB ofzo vrij is, soms zelfs tot op de byte vol. Programma's zoals Skype, Photoshop en dergelijke werken dan niet meer omdat ze geen ruimte hebben om te schrijven op de schijf. Ik heb ook geen programma's meer over om te verwijderen, de schijf wordt echt zeer minimaal gebruikt voor de belangrijkste programmatjes. Ook kan ik een aantal nieuwe programma's gewoon niet installeren omdat ze standaard op de C:\ installeren, niet aanbieden om van locatie te veranderen, en die schijf gewoon boemvol zit.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat mijn Windows verplaatst wordt naar mijn HDD, alsook het hele systeem, zodat ik de SSD gewoon kan verwijderen uit mijn computer? Ik moet er niks meer van hebben.

Met vriendelijke groet,

Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad u in de eerste intentie om een groter SSD te kopen.

Indien je geen geld hebt voor zoiets dan kan je opteren om Windows op HDD installeren en dat gaat vrij gemakkelijk.

Best wel data veilig stellen als je Windows wilt installeren en ook partitie leeg maken.

Nota: zo goed mogelijk verplaatsen is niet eenvoudig hoor want alle gegevens staan in de register.

Wat je kan verplaatsen is:

PST van outlook

Data in de mappen van documenten.

Andere data.

Favorieten van uw browser.

Vergeet niet wat er op uw desktop staat want velen hebben de gewoonte om daar data op te slaan.

Dus best overzetten naar externe harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het er toch maar op gewaagd, hele ding eruit gehaald en Windows op de HDD geïnstalleerd. Werkt tot nu toe perfect, heb al mijn data op een externe gezet en die ben ik nu weer aan het overzetten, en de rest weer aan het installeren. Zeer tevreden! Bedankt voor het advies! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.