Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik zelf geen 3G op mijn tablet. Er zit ook geen 3G op mijn tablet, dus ik kan er alleen via WiFi mee op internet. Voor mij is dat geen probleem. Als ik reis, doe ik dat met openbaar vervoer. En in veel bussen en treinen (in Nederland!) wordt gratis een verbinding met internet via wifi aangeboden. Daarom moet ik een beetje raden wat er bij jou aan de hand is.

Jij schrijft dat je 10 euro op dat kaartje zet. Dan zal die 10 euro ook geheel gebruikt worden en het zal niet stoppen wanneer je voor 4 euro (= 400 MB) verbruikt hebt.

Wil je per keer slechts voor 4 euro verbruiken, dan zul je (volgens mij) steeds opnieuw voor 4 euro een internetbundel van 400 MB moeten aanschaffen.

Ik ga er nu van uit dat jij gebruik maakt van Aldi Talk. Op deze pagina vind je er meer informatie over: MEDIONmobile - Internetbundel 400 MB

Je schrijft dat je 3G wel moet inschakelen om onderweg gebruik te kunnen maken van internet. Jawel, maar zet 3G dan enkel even aan wanneer jij onderweg gebruik wilt maken van internet. Ben je klaar met wat je onderweg wilde doen, dan moet je 3G meteen weer uitschakelen. Stel jij wilde enkel even een route opzoeken op Google Maps op je tablet. Daarvoor zet je 3G aan. Wanneer je klaar bent en je laat 3G aan staan, dan loop je de kans dat allerlei apps willen updaten naar een nieuwere versie. Ook je e-mailprogramma zal waarschijnlijk steeds controleren of er nieuwe e-mails voor je zijn. Als dat allemaal via 3G gebeurt, dan wordt dat een kostbare zaak voor jou. Dan ben je namelijk zo door je internetbundel heen.

Ik weet niet of het op jouw apparaat mogelijk is, maar het verdient aanbeveling om na te gaan of het mogelijk is om in te stellen dat updaten van apps alleen mag gebeuren via een WiFi verbinding.

Geplaatst: (aangepast)

Ik zet mijn 3G inderdaad na gebruik telkens direct terug af.

Wil ik enkel via wifi op internet geraken dan kan dit thuis ( uiteraard ) maar in Belgie zijn de gratis wifi-spots onderweg niet zo dik gezaaid.Ik dacht wel bij hamburgerketens als Quick of MC Donalds , maar bezoekjes daaraan zijn niet goed voor de lijn ...:-).

Ben ik bij mijn vriendin in het weekend , dan dien ik 3G te gebruiken .Vroeger geraakte ik daar nog op een gratis wifi-punt maar deze is blijkbaar niet meer beschikbaar/uitgeschakeld.

Het updaten van apps zoals je aangeeft kan natuurlijk ook MB wegsnoepen.:hmmmm: Daar had ik niet aan gedacht

Ik zal eens kijken of ik updates daarvan kan uitschakelen , want uiteindelijk geef ik niets om diverse apps die erop staan.Er staat standaard zoveel op dat ik niet gebruik , maar sommigen zijn ook niet verwijderbaar denk ik.

Bedank voor je suggesties !:top:

aangepast door wolfrider
Geplaatst: (aangepast)

Het feit blijft dat ik voor 10 euro de sim kaart herlaad, waarvan ik 4 euro activeer voor een internetbundel.

Deze 4 euro blijft 1 maand geldig.

De resterende 6 euro blijft in principe geldig voor 1 jaar en zou niet mogen opgesnoept worden voor ik

daar een nieuwe bundel voor koop .

Ik gebruik de tablet enkel voor internet en toch is al enkele malen het resterend kaartsaldo ineens weg???

Ergens moet dus " iets" saldo wegsnoepen.Als 3G telkens wordt uitgeschakelt , kan dit toch ook niet op de achtergrond gebeuren?

aangepast door wolfrider
Geplaatst:

Welke app snoept jouw saldo weg? Dat is eigenlijk de vraag die jij stelt.

Soms biedt een telecomprovider (voor jou Aldi Talk) een speciale app aan, waarmee jij je datagebruik in de gaten kunt houden.

In android 4.0 (Ice Cream Sandwich) zou standaard al een app zitten, waarmee je dat kunt nagaan. Kijk hier eens: Houd je datagebruik in Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) bij - Androidplanet.nl.

Daarmee hoor je ook te kunnen zien welke app hoeveel data heeft gebruikt.

Het volgende artikel biedt 3 Android apps om je dataverbruik te meten: Top 3 Android Apps om dataverbruik te meten | Tablet-Abonnement.com

Misschien krijg je daardoor meer inzicht.

Ik hoop nu eigenlijk dat er iemand anders reageert die in dezelfde situatie als jij verkeert: een tablet met 3G en een soortgelijk abonnement. Omdat ik enkel een tablet met Wifi heb en daarnaast een ouderwetse mobiele telefoon (geen smartphone, maar een klassieke Nokia 3410), kan ik niet uit ervaring meepraten over deze materie.

Geplaatst:

@ wolfrider,

In NL is er Klacht.nl.

Ze helpen consumenten met allerlei problemen van klein tot mega groot en het is kosteloos.

Ze gaan alles uitzoeken tot diep in de bodem :adore:

U dient wel uw probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven en indien nodig vragen ze ook bewijs materiaal (wat logisch is).

Ik heb zelf ooit 2 x €. 0,88 terug gekregen van Vodafone dankzij hun tussenkomst.

Van Vodafone heb ik daarna ook een schriftelijke bevestiging ontvangen dat het niet meer zal gebeuren :top:

Het gaat niet om die paar centjes maar in feite is het een principe kwestie.

Ik weet niet of ze ook consumenten in België helpen, maar het is de moeite waard om te proberen xD

Wellicht ontvangt u de verloren €'s niet maar een wel goed uitleg van Medion.mobile waarheen die €'s is gegaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.