Ga naar inhoud

Primaire en logische partities

Compuprutser

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Kan ik ongestraft een primaire partitie omzetten naar logische partitie?

Het gaat om de HDD in mijn dochters laptop, Windows 7, 64 bits. Daarop staan al 4 primaire partities: de C voor het systeem en de D voor recovery. Verder nog eentje van 100 MB met systeem en eentje van 1GB als OEM-partitie. Op die laatste staat volgens mij Office 2010 Starter.

Ik wil nu C verkleinen en van de vrije ruimte een nieuwe partitie maken voor de persoonlijk bestanden. Maar dat lukt dus niet. Windows Schijfbeheer meldt dan dat ik de HDD moet veranderen in een dynamische schijf. Dat vind ik eng, want ik kan de gevolgen niet overzien.

Met EasUs kan ik in de vrije ruimte ook niet een nieuwe partitie maken. Ik moet dan eerst 1 van de bestaande primaiere partities omzetten naar logistische partitie. Dat durf ik ook niet, want daarvan kan ik de gevolgen ook niet overzien.

Graag advies over hoe ik die partitie voor persoonlijke bestanden kan maken.

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Sorry voor de late reactie maar je vraag is blijkbaar door de mazen van het net geglipt :sad

Ben je ondertussen al iets dichter bij een oplossing?

Ga naar start, typ windows disk management in het zoekvak en druk enter.

Maximaliseer het venster en maak er een afbeelding van en voeg deze afbeelding toe aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.