Ga naar inhoud

PC blijft af en toe hangen / langzaam


Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Van welke firmware is de SSD voorzien?

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Klik in apparaatbeheer op het driehoekje voor Schijfstations en rechtsklik op je SSD en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

28119d1372715248-pc-vergeet-ssd-waar-windows-op-ocz-vertex-4-firmware.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een nieuwere firmware beschikbaar voor je SSD > firmware versie 2.25 en momenteel heb je 2.15.

De firmware kan je hier downloaden. Zorg wel voor dat je er aan begint je een back-up maakt van alle belangrijke bestanden op de SSD.

Mocht je vragen hebben hierover dan hoor ik het wel ;-)

Een andere punt is dat je SSD vol aan het raken is, ik vermoed dat je de gehele SSD gebruikt voor je Windows en voor dit soort SSD's dien je toch voldoende vrije ruimte te behouden

zodat TRIM goed zijn werk kan doen om de SSD in goede conditie te houden.

Ik laat pc wel eens uren aanstaan zodat TRIM de SSD goed kan optimaliseren, ik kies dan voor afmelden en laat hem een paar uurtjes zo staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, kun je me nog iets verder helpen, ik kom er niet uit. Wat me wel opgevallen is is dat mijn C drive (SSD) in vrije ruimte varieert tussen de 16 GB en dan ineens maar 1 GB. Heb geen idee waarom. ik hoop dus dat dit met de firmware update goed gaat komen????? Ik heb dus OCZ gestart maar aangezien mijn SSD een primary drive is kan dit alleen als ik dit Bootable doe?? Ik kan een bootable file maken, een ZIP en die zou ik dan op een DvD moeten branden?

Maak ik dan een bestand DVD? en wat doe ik dan?????

Geprobeerd informatie elders te vinden maar kom er niet uit.

Bedankt alsvast

gr Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je vrije schijfruimte zo erg varieert is wel een vreemd gegeven :hmmmm:

Maak zeker een back-up van alle belangrijke bestanden op deze schijf.

post-24526-1417705577,8641_thumb.jpg

Via de link die ik eerder vermelde selecteer je in het dropdownmenu Vertex 3 /Vertex 3 Max IOPS.

Download dan de bootable tool die je op cd kan branden of via een tool kan gebruiken met een USB-stick.

Hoe je de cd maakt of een USB-stick lees je hier.

De instructies om de firmware te updaten lees je hier.

Het zou makkelijk zijn als je een andere computer of laptop kon gebruiken als je de firmware update zo kan je het stap voor stap volgen.

Ook het af printen van de instructies zou wel eens makkelijk kunnen zijn.

Mocht je verder vragen hebben dan stel ze maar voor je begint met updaten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hoi, ik ben ondertussen een heel drama verder en het is nog niet opgelost. Ik ben van start gegaan de firmware te updaten en wilde toen de boot volgorde in de bios aanpassen. ik heb toen mijn Harddisk voor mijn SSD gezet qua volgorde (ik dacht dat het de DVD was....) gevolg.........helemaal geen boot meer.....als geprobeerd te resetten maar niks werkte. Heb toen PC weggebracht naar reparateur hier in de buurt, zag er niet zo fris uit maar ze leken er verstand van te hebben. Werd uiteindelijk gebeld dat mijn moederboard stuk was en zo konden dezelfde erin zetten en direct de firmware voor me updaten. Ik zou hetzelfde moederboard krijgen. Uiteindelijk zat er toch een andere in en ging ik van Asus P8H67-M naar Asus P8H61-M en kwam ik er thuis ook nog achter dat ik nu geen optisch kabel meer kan aansluiten. Ben natuurlijk terug gegaan toen werd gezegd dat "hetzelfde" betrekking had op Asus en niet op het type..........Is dit nu een echt slechter of ouder moederboard???

Oke, de boel doet het in ieder geval weer, maar je raad het al, hij bevriest nog steeds..........

Op de SSD heb ik nu 26 GB van de 111 vrij dus daar kan het ook niet meer inzitten......

Kun je me nog verder helpen???

bedankt

tom

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.