Ga naar inhoud

Pc upgraden

Njb50

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om iets aan mijn pc te veranderen en zou graag willen weten of deze set-up kan.

Op dit moment zit in mijn pc:

moederbord: Asus P8Z68-V PRO

CPU: Core I7 2600K

RAM: 16 Gb

Hard drive: RAID 2x 512 Gb (7200 RMP)

Graphics: Nvidia Geforce GTX 580

Voeding: Cooler Master real power M620

deze pc is nu toch wel al meer dan 3 jaar oud en ik ben een gamer die graag alles uit zijn spelletjes haalt en ik bemerk dat dit de laatste tijd moeilijker gaat. Doordat er binnenkort nieuwe games uitkomen zou ik dus graag een kleine verandering doen.

Ik zou verwachten dat mijn CPU nog goed is voor een lange tijd, niet? Want ik heb geen zin om alweer van moederbord te veranderen, maar kan hier wel over denken indien jullie denken dat dit nodig zou zijn.

Wel zou ik graag een SSD steken voor die extra opstart snelheid en zo.

Deze leek me wel goed: SSD

Kan ik dan mijn RAID configuratie nog houden als extra back-up schijven voor dingen op te zetten en zo?

En grafische kaart heb ik het nog moeilijk om te beslissen want ik woon in een passief huis (wat dus inhoud dat het overal even warm is en we geen verkoeling hebben). En de computer staat soms dus in een warme kamer en zo heb ik deze zomer al gehad dat hij een aantal keer is uitgevallen en na het bekijken van temperaturen is het doordat mijn grafische kaart te warm (rond de 90°C soms) wordt.

Mijn CPU heeft een aparte, goede koeler en wordt niet warmer dan 55°C.

nu heb ik zelf gekeken voor deze kaart: Grafische kaart

Maar misschien is er een kaart van onder de 600 euro die ook goed genoeg zal zijn voor een aantal jaar door te kunnen, ik verkies Nvidia.

En als laatste: kan mijn voeding dit wel allemaal aan.

Een totaal prijs heb ik niet echt in gedachten ik wil eerder een computer waarmee ik dan een aantal jaar voort kan zonder te moeten upgraden.

Met vriendelijke groeten

Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is volgens mij een goede airflow in mijn kast. Maar misschien is dit toch niet zo goed als ik zelf denk en bemerk. Maar mijn broer die hier wel wat van kent zegt dat deze voldoende is.

Maar nog één laatste vraag:

Wat denk je van deze kaart

Is deze niet even goed als de andere twee die hier staan of vergis ik me daarin? (mijn kennis van grafische kaarten is bijzonder laag)

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.