Ga naar inhoud

Search Here toolbar


Aanbevolen berichten

Voila, bij deze gebeurd,

Ik heb nog enkele vraagjes,

Ging het nu eigenlijk alleen om het virus van die search here toolbar? (ik herken in die logjes natuurlijk niks),

of zaten er nog meer virussen en dergelijke op mijn laptop? is het mogelijk om zelf af en toe logjes te maken en daar virussen of andere in te herkennen? of is dit alleen expertenwerk?

is hier een naslagwerk over dat je hier iets meer over kan leren? een leek als ikzelf weet natuurlijk niet hoe ik deze moet lezen en rommel kan herkennen

Ik heb nu de gratis versie van avast antivirus draaien, zijn er aanvullende programma's die deze problemen zeker hadden kunnen voorkomen?

dan hoor ik het graag,

Misschien is het ook beter de betalende versie van avast te installeren?

alvast super bedankt!

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging om meer dan alleen die Search Toolbar. Dit volledige pakket aan ongewenste programma's heb je samen gedownload:

2013-10-03 16:33:59 ----D---- C:\Program Files\Delta

2013-10-03 16:33:55 ----D---- C:\Users\Philip\AppData\Roaming\BabSolution

2013-10-03 16:33:43 ----D---- C:\Users\Philip\AppData\Roaming\Babylon

2013-10-03 16:33:28 ----D---- C:\Program Files\TornTV.com

Het ontleden van de logjes is eerder expertenwerk, al sluit dit niet uit dat je bij problemen altijd eens kan uitzoeken wat je recent gedownload hebt en of daarover - al dan niet - positieve of negatieve informatie te vinden is op Internet. Het werken met sommige tooltjes kan je echter beter onder begeleiding doen, want sommigen zijn niet helemaal ongevaarlijk bij gebruik door niet-kenners.

De gratis versie van Avast is meer dan voldoende voor een degelijke bescherming van je PC, maar je kan altijd Malwarebytes (spyware) en ook een firewall (mocht je die nog niet hebben) aan je verdedigingslinie toevoegen.

Handig is ook CCleaner, waarmee je op geregelde tijdstippen je PC eens kan ontdoen van overbodige bestanden en registeringangen.

Hou er wel rekening mee dat je - zowel bij Malwarebytes als CCleaner - steeds moet updaten om de meest actuele database te gebruiken voor het scannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.