Ga naar inhoud

Ongeldig IP adres

Uberdevil

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik zit het laatste half jaar met een klein irritant probleem dat af en toe de kop opsteekt, het oplossen duurt niet erg lang maar het komt altijd op de meest irritante momenten voor..

Het probleem:

Op zeer willekeurige momenten (soms een paar keer na elkaar, elke dag 1 keer of soms zit er 2 weken tussen) bevriest mijn windows tijdens het surfen voor een 15 tal seconden, nadat ik terug controle heb over mijn laptop heb ik 80% kans om geen internet meer te hebben.. Of eerder niet meer kunnen surfen want programma's zoals skype en bittorrent werken nog. Nadat ik windows zijn schitterende probleemoplosser ;-) gebruik, wordt er telkens vastgesteld dat mijn netwerkadapter geen geldig IP adres bevat.. De netwerkadapter even uitschakelen en terug aanzetten lost het probleem meestal op (soms heb ik dan voor 1 minuut internet en herhaalt het probleem zich maar meestal is het wel opgelost voor die dag).

Mijn netwerkopstelling:

Ik vermoed dat mijn bizarre opstelling hier iets mee te maken heeft maar langs de andere kant vind ik het raar dat deze 98% uitstekend werkt en zeer soms gewoon niet meer..

Telenet modem --> powerline IN --> powerline UIT --> Cisco linksys E900 Wifi router (waarbij ik de internetkabel niet in internet maar ethernet moest inpluggen om deze setup te laten werken)

Kan ik dit ip probleem oplossen (gaat een vast IP adres dit bv verhelpen?) of ga ik er gewoon mee moeten leren leven?

Mvg,

Uberdevil

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik had alle adressen geprobeerd die hiermee vermeld werden maar geen enkele gaf verbinding dus ik had het een beetje opgegeven, tot vandaag. Ik bekeek daarnet het volledig overzicht in het netwerkcentrum en daar zag ik dat mijn wifi parallel geschakeld staat en ip adres 192.168.0.2 heeft. Toen ik dit invulde kwam ik direct op de instellingen terecht.post-44899-1417705580,9665_thumb.jpg

- - - Updated - - -

Ik hoop dat het te lezen is :P

aangepast door Uberdevil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jou staat automatisch configuratie DCHP.

Verandert dat in Brugmodus en netwerkkabel kan je aansluiten waar je wilt dus ook op de aparte poort.

Vul dan in zoals onderstaande:

Opgelet: nu is de IP adres van E900 = 192.168.0.135

Bij ziet het wel anders uit dan bij jou maar de principe is hetzelfde.

post-6829-1417705581,2679_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.