Ga naar inhoud

Access query probleem

jlipasje

Aanbevolen berichten

Ik zit met ongeveer volgende tabel

Naam JAN FEB MAART APRIL MEI ....

IK 120 200 130

JIJ 200 120 80

WIJ 100 160 60

ZIJ 300 80 100

ONS 400 150 80

in eerste instantie wil ik een overzicht van NAAM waarbij voor elke maand de waarde bijvoorbeeld >121 (gebruik ik als criteria in query)

Dus dat zou moeten resulteren in volgende:

Naam JAN FEB MAART APRIL MEI ....

IK 200 130

JIJ 200

WIJ 160

ZIJ 300

ONS 400 150

echter, dat krijg ik niet, krijg een leeg resultaat, reden (volgens mij): al is er maar in 1 maand een waarde die <121, worden de rest van de maanden die wel voldoen aan criteria (>121) niet meer weergegeven. Hoe dit op te vangen?

Dank voor reactie.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij structuur van tabel

tabelnaam: gegevens

Veldnaam: Agentnummer - type numeriek

Naam agent - type tekst

1 - numeriek

2 - numeriek

(tot en met 12 (dit voor de maanden)

Query:

Veld: 1

Tabel:gegevens

geen sorteervolgorde

weergeven (aangevinkt)

Criteria >140

Als ik criteria alleen voor veld 1 invul, geen probleem,

maar als ik criteria voor veld 2 (en verder invul).... krijg ik uiteindelijk niets te zien.

Zou dus voor elke maand, voor alle agenten, de waarde moeten krijgen indien >140

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen jij wil, gaat niet met een gewone query.

Ik wil wel een macro of procedure voor je schrijven maar dan zou ik een copie van je access bestand moeten hebben.

Ik kan ook proberen op eigen houtje een procedure te schrijven maar dan ga je die nadien zelf moeten aanpassen in functie van jou benamingen (van tabellen en velden).

Ik geef de voorkeur aan het eerste voorstel maar het is jou beslissing. Laat maar weten wat het word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.