Ga naar inhoud

laptop stuk


superguus

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een laptop en als ik hem aanzet, gaat weliswaar het lampje branden en de ventilator draaien, maar verder doet hij niks meer. Het beeld blijft zwart en ook hoor ik geen harde schijf draaien.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en wat ik hier aan kan doen? Inmiddels heb ik sowieso een nieuwe laptop gekocht en wil op zijn minst de gegevens van mijn oude HD overzetten naar mijn nieuwe laptop. Hoe kan ik dat doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die verschijnselen duiden op een kapotte voeding, waardoor sommige functies (fan en ledjes) nog wel iets doen, en andere (opstart) niks.

kan evt ook nog een defect moederbord zijn.

als je toch al een andere laptop hebt, zou ik me over dat oude ding geen zorgen meer maken. reparatie is (zeer) kostbaar.

lees de manual er even op na hoe je de harde schijf uit de laptop bouwt.

ga ermee naar de pcboer op de hoek, en haal een usb-verloop of externe behuizing waarmee je die schijf aan je nieuwe laptop kan hangen, om over te pompen wat je belangijk vindt.

is dat klaar, dan bewaar je de oude schijf als backup, en de rest van de oude laptop breng je naar het lokale ontmantelingspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.