Ga naar inhoud

Externe harde schijf word niet gezien door laptop


Bdette

Aanbevolen berichten

Hoi...,

Ik heb een laptop dat draait op NTFS en hebben mijn externe harde schijf 2tb usb samsung van FAT32 omgezet naar NTFS.

Helaas herkende de playstation 3 de harde schijf niet meer en hebben we hem dus weer terug gezet naar FAT32.

Probleem is dat mijn laptop de harde schijf nu helemaal niet meer ziet. Wel ziet hij de USB stick en is de harde schijf op andere pc's tezien. Juist heb ik de balangrijke dingen op de schijf heb staan en nu kan ik er niet bij.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt,

Bdette

(Bijgaand probleem dat hij nog steeds niet te zien is op de playstation maar dat is niet het grootste probleem. Eerst was het gewoon de naam van de schijf en nu geeft hij windows media player aan en zijn de bestanden niet te zien.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bdette,

:welkom:

hebben we hem dus weer terug gezet naar FAT32.

Probleem is dat mijn laptop de harde schijf nu helemaal niet meer ziet. Juist heb ik de balangrijke dingen op de schijf heb staan en nu kan ik er niet bij.

Die bestanden stonden die al op de schijf voor je het converteren van de schijf naar FAT32 uitgevoerd hebt?

Indien ja, zal je die bestanden kwijt zijn. Enkel als je FAT omzet naar NTFS behoud je de bestanden. (dus niet omgekeerd)

Maar je gaf aan dat de schijf wel aanwezig is op andere PC's, indien er bestanden op staan kan je ze daar toch recupereren.

Maak eens een printscreen van schijfbeheer op de PC waar de schijf niet te zien is met je externe schijf aangesloten natuurlijk.

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer, de schijven worden in beeld gebracht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier (klik erop), hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop is het enige aparaat dat hem helemaal niet ziet. Alle andere pc's wel en er is gewoon mee te werken (ook met de bestanden die erop staan)

Het probleem zit hem dus in mijn laptop en niet in de harde externe harde schijf en of de bestanden hiervan neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop is het enige aparaat dat hem helemaal niet ziet. Alle andere pc's wel en er is gewoon mee te werken (ook met de bestanden die erop staan)

Het probleem zit hem dus in mijn laptop en niet in de harde externe harde schijf en of de bestanden hiervan neem ik aan.

Maak eens een printscreen van schijfbeheer op de PC waar de schijf niet te zien is met je externe schijf aangesloten natuurlijk.

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer, de schijven worden in beeld gebracht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier (klik erop), hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Graag een printscreen van schijfbeheer zoals hierboven gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, dat is een printje van apparaatbeheer device management.

in het engels naar diskmanagement: [h=3]Here's How:[/h]

  1. Click on the Start button and then choose Control Panel.
  2. Click on the System and Security link.
    Note: If you're viewing the Large icons or Small iconsview of Control Panel, you won't see this link so just click on the Administrative Tools icon and skip to Step 4.
  3. In the System and Security window, click on theAdministrative Tools heading located near the bottom of the window.
  4. In the Administrative Tools window, double-click on the Computer Management icon.
  5. When Computer Management opens, click on Disk Management on the left side of the window, located under Storage.
    After a brief loading period, Disk Management should now appear on the right side of the Computer Management window.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst zou ik een KOPIE maken van je externe harde schijf: Sluit de externe harde schijf aan op de pc waar deze nog wel herkend wordt en kopieer alles. Waarschijnlijk moet je een extra opslagmedium kopen om je kopie van je externe harde schijf daarop op te slaan.

Bij het converteren van ntfs naar Fat32, is schijfbeheer waarschijnlijk in de war geraakt. Vandaar dat er geen driveletter meer is voor je externe harde schijf. Ze wordt nochtans wel getoond in schijfbeheer. Een mogelijke oplossing is terug converteren van fat32 naar ntfs, zodat mogelijk Windows de harde schijf terug helemaal ziet mét driveletter.

Als je na de conversie nog steeds de driveletter niet ziet in schijfbeheer:

Probeer de externe harde schijf toe te voegen aan schijfbeheer via onderstaande methode (wat is de driveletter van je externe harde schijf, kies die dan bij de procedure, bij stap 4)

http://www.pc-helpforum.be/f279/waar-mijn-partitie-naartoe-29345/

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.