Ga naar inhoud

Netgear WNDR4500 bereiken vanop internet

wobstar

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Ik heb er al flink wat zoekwerk opzitten, maar nog kom ik er niet uit...

Met PC op zich heb ik flink wat ervaring, netwerken dat is wat minder.

Mijn scenario is als volgt:

ISP = Telenet (Fibernet 120) WiFi en modem in 1, het uitzetten van WiFi hierop is geen optie wegens wegvallen home- en hotspot gebruik.

Hierachter zit een Netgear WNDR4500 met daaraan een USB-schijf gekoppeld.

Die schijf wil ik nu graag vanop internet kunnen bereiken, maar dat lukt me niet.

De router van Telenet heeft een IP-range van 192.168.0.xxx en de Netgear 192.168.1.xxx

Ik heb het adres van de Netgear al via mijn telenet ingevuld in de DMZ van de firewall, maar nog kan ik niet connecteren via mijn extern adres.

*/Het vreemde is wel: vroeger had ik een adres van Telenet dat begon met 81-nogwat voor de streek waar ik woon.

Wanneer ik nu een IP lookup doe, krijg ik een adres 94.227.8.xxx verder nazicht toont aan dat dit een Adres in Brussel zou zijn. Ik woon echter in Deurne, Antwerpen.../*

Alle tips zijn welkom, want ik weet/begrijp het niet...

Wanneer je nog meer info nodig hebt, zal ik je die graag geven !

Groet,

Kenny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog vergat te vermelden...

De Netgear WNDR4500 heeft een ReadyShare Cloud functie, dewelke geactiveerd is.

Wanneer ik mij aanlog op de webportal hiervan, zie ik mijn schijf maar krijg ik geen toegang.

Ook het cloud-tooltje -dat op mijn pc draait- herkent de schijf wanneer het icoontje in de system tray staat en geeft deze aan als online.

Als ik hierop klik, dan verschijnt de schijf plots offline...

Maar ik zou dus in eerste instantie erin willen slagen om van buiten op mijn thuisrouter te geraken.

De bedoeling is om mettertijd een NAS te plaatsen ipv de huidige USB schijf, maar dan wil ik eerst weten of ik er wel aan kan van extern.

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De router van Telenet heeft een IP-range van 192.168.0.xxx en de Netgear 192.168.1.xxx

Normaal gezien is het zo:

Je moet Netgear instellen in range 192.168.0.XXX

En DCHP uitschakelen.

Indien je poort kan openen dan 8080 of zo maar in ieder geval boven de 1024 kiezen.

Dan in Mijn Telenet poort openen naar 192.168.0.XXX en poort 8080 openen. Dus geen DMZ want dat is gevaarlijk.

Of je USB externe harddisk kan delen weet ik niet want ik denk niet dat je een poort kan openen.

Dan kan je IP lookup: poort opgeven in uw browser zoals 82.25.36.45:8080

Wat ik wel weet is dat je interne kan delen.

Bij een NAS is dat geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.