Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

iMac OS X versie 10.8.4

HP Deskjet F2280 All-in-One

Via het programma HP Scan Pro wil ik mijn bladmuziek digitaal gaan archiveren. Ik scan deze in per muziekstuk naar pdf-bestanden. Sommige stukken bestaan uit meer dan 1 bladzijde. Het probleem is echter dat het behoorlijk grote pdf-bestanden zijn geworden, bv. 1 document bestaande uit 2 bladzijdes zijn ruim 2,5 MB. Hierbij is het ook nog een zo dat de vervolgpagina's donkerder zijn dan de eerste.

Herkent iemand dit probleem en -nog belangrijker- wat is de oplossing? Een pdf-document van 2 pagina's zou toch slechts zo'n 150 KB mogen zijn?

Jan van Dooren

Geplaatst:

Dag Jan,

Zelf gebruik ik die software niet weet dus niet welke instellingen mogelijk zijn, maar normaal gezien moet je voor de scan ook de compressie kunnen instellen of de kwaliteit.

Zo kan je de grootte van het bestand aanpassen.

Geplaatst:

Dag Jan,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Geplaatst:

Dag Clarkie,

Het programma HP Scan Pro bevat inderdaad de mogelijkheid om de scan aan te passen. Wanneer ik bv. kies voor 8-bits i.p.v. 24-bits en tevens de resolutie terugbreng van bv. 200 naar 100, gaat de bestandsgrootte aanzienlijk terug nl. van 10,68 Mb naar 891,39 Kb. Probleem blijft dat ik deze aanpasmogelijkheid niet meer heb bij het inscannen van de 2e pagina van hetzelfde document. De resolutie "springt" dan plotseling op 200, waardoor er een andere kwaliteit ontstaat.

Probleem dus nog niet opgelost.

Jan van Dooren

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.