Ga naar inhoud

Politievirus

Aanbevolen berichten

Ben opnieuw ingeschakeld door een kennis omdat die persoon voor de derde keer het politievirus te pakken heeft.

Nu dacht ik om hetzelfde te doen als de vorige keer en met Hitmanpro alvast terug toegang te verkrijgen.

Dit lukte tot het moment dat ie alles gescand had en dusdanig het virus zou verwijderen. Toen verkreeg ik de melding dat de proeflicentie is verlopen.

Dusdanig kon ik niet herstarten en is het virus dus nog actief. Heb dan opnieuw Hitmanpro gedownload en terug op een usb-stick geplaatst, maar verkreeg dezelfde vermelding.

Kunnen jullie mij verder helpen???

Mvg,

Wimmerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Wimmerd, hoe krijgt die kennis dit voor elkaar ? Een optie is natuurlijk het aanschaffen van Hitmanpro.

Of dit proberen.

Dat wordt lastig, probeer dit eens.

1. Download OTLPENet.exe naar je bureaublad.
  2. Download deze scan.txt en sla het op een flash drive (USB stick) op.
  3. Zorg ervoor dat er een blanco cd in de computer zit.
  4. Dubbelklik op OTLPENet.exe, Imgburn zal starten en zal de cd branden. Je hoeft zelf niets te doen.
  5. Herstart je computer door middel van de cd die we net gemaakt hebben.
    Noot : kijk hier als je niet weet hoe je de BIOS hiervoor correct instelt.
  6. Je computer moet via de cd je hardware detecteren en het besturingssysteem laden, dit kan wel even duren.
  7. Na het opstarten zie je normaal een Reatogo bureaublad.
    Noot : alles wordt via de cd geladen, dit is niet bepaald snel.
  8. Dubbelklik op de OTLPE snelkoppeling.
  9. Selecteer de map genaamd 'Windows' op de geïnfecteerde schijf/partitie als dit wordt gevraagd. (Meestal is dit C:\Windows.)
  10. Wanneer je gevraagd wordt "Do you wish to load the remote registry?", kies je Yes
  11. Wanneer je gevraagd wordt "Do you wish to load remote user profile(s) for scanning?", kies je Yes
  12. Zorg ervoor dat het vakje "Automatically Load All Remaining Users" AANgevinkt is en klik op OK
  13. OTL zal nu starten.
  14. Sleep scan.txt van je flash drive in het Custom scans and fixes veld. Als dit niet werkt kan je ook dubbelklikken in het veld, dan wordt naar de locatie van scan.txt gevraagd.
  15. Klik op Run Scan om de scan te starten, deze zal niet lang duren.
  16. Wanneer de scan klaar is wordt het resultaat opgeslagen in C:\OTL.txt
    • Indien je internet hebt kan je de inhoud van dit bestand hier meteen posten.
    • Indien je geen internet hebt rechtsklik je op het OTL.txt bestand en kies je "Kopiëren naar" -> je flash drive.
      Controleer dat het bestand aanwezig is op je flash drive en post de inhoud van het logje na een herstart of via een andere computer.

[*]Je kan nu -indien gewenst- al je belangrijke bestanden back-uppen.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je reactie. Ik zal het doorgeven aan hen ivm de aankoop van hitmanpro en anders moeten ze maar de computer bij een welbepaalde winkel binnenbrengen.

Nog een vraagje, als ik nu hitmanpro aankoop, dan kan ik met een usb-stick hitmanpro erop zetten en hen helpen?

mvg,

Wimmerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is is de kickstart gratis.

Download "HitmanPro" via de onderstaande link bijvoorbeeld naar het bureaublad op een niet geïnfecteerde computer

Klik hier om de uitgebreide handleiding te raadplegen

Klik hier om de handleiding voor het uitvoeren van HitmanPro.Kickstart via een Boot-CD

• HitmanPro downloaden.(Kies hier de 32 of 64 bit versie).

[*] Dubbelklik op HitmanPro36.exe of HitmanPro36_64.exe om het programma op te starten.

[*] Klik in het beginscherm op de "Kickstartknop" zoals u kunt zien in het onderstaande rode kader.

hmpks-a.jpg

[*] Indien er reeds een USB-stick is aangesloten zal HitmanPro Kickstart deze automatisch herkennen en weergeven.

[*] Klik deze USB-stick éénmaal aan waarna u de keuze krijgt om Kickstart te installeren op de USB-stick.

• Voordat HitmanPro.Kickstart wordt geïnstalleerd wordt de USB-stick opnieuw geformatteerd.
    Waarschuwing! Bij het opnieuw formatteren gaan alle gegevens verloren die op de USB-stick zijn opgeslagen.

• Nadat de HitmanPro Kickstart USB-stick is aangemaakt zal deze automatisch “veilig verwijderd” worden van het betreffende systeem waarop deze is aangemaakt.

• Start de geïnfecteerde computer op van de HitmanPro.Kickstart USB-stick. (Hoe u de computer van een USB-stick kunt opstarten lees u hier)

• Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"

• Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.

• Als de scan klaar is klik je op "volgende"

• Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.

• Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.

• Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
    Post dit logje.

• Klik nu op de knop "Herstarten".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog es gedaan wat je hierboven hebt aangehaald en blijf deze melding krijgen: "Proeflicentie is verlopen. Het verwijderen van virussen en schadelijke software is uitgeschakeld."

Dus heb ik al gebruik gemaakt van de trial-versie. Er zit dus nix anders op dan aan te kopen.

Toch een dikke merci voor de vlugge reacties!!!

Mvg,

Wimmerd

- - - Updated - - -

Dag Ralph_65,

heb Kaspersky ook al es gezien, maar nog nooit gebruikt! Dit werkt dus ongeveer hetzelfde als hitmanpro dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

• Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.
  • Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

20553d1338636312-pc-geblokkeerd-door-kaspersky-usb1.jpg

• Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.
  • Stop de Kaspersky Rescue USB, in de besmette PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op F11 en selecteer dan het USB station om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Bij “Press any key to enter the menu” druk je op gelijk welke toets om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

• Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.
  • Druk hierna op “1” om de licentie overeenkomst te accepteren.

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

• Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Geef nu het cijfer 1 op (Unlock Windows) gevolgd door enter.

rootwindowsunlocker.png

• Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.
  • In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

• Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

heb de hier bovenvermelde instructies opgevolgd, maar nadat ik op herstarten gedrukt had, kreeg ik een aantal meldingen met "ok". Maar ook een melding met 2 rode uitroeptekens.

Dit was de melding: "Failed because we are using /run"

Toch maar best overgaan tot de aankoop van Hitmanpro??? Zou het dan kunnen dat met mijn aankoop van hitmanpro, ik de pc van mijn kennis kan herstellen door de dan mijn verkregen licentiecode te gebruiken???

Mvg,

Wimmerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.