Ga naar inhoud

overzetten mail naar ander pc lukt niet

rodeboer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op oude laptop heb ik alle mail op een cd rom gezet; daar zijn het outlook-bestanden. Ik gebruikte daar office outlook 2007, kan dat nu niet meer gebruiken. Laptop (toetsenbord) is niet meer bruikbaar.

Als ik de mail wil inlezen op de pc, waarop ik geen outlook maar windows mail heb, veranderen de outlook-bestanden op de cd-rom opeens in msg-bestanden (andere extensie).

De inhoud van de mail kan ik daardoor niet lezen: de oorspronkelijke tekst is opeens vervangen door een kopie van de inbox van de huidige windows mail. Hoe dit kan is me niet duidelijk.

Al 5x helpdesk ziggo gebeld: hebben ook meegekeken: het lukt niet. geprobeerd met Mozilla thunderbird; lukt ook niet.

Vraag:

Wat kan ik doen om toch mijn oude outlook-mail op de pc te krijgen, in het nieuwe mail-programma?

Mvrgr

rodeboer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Berichten overzetten van Outlook naar Windows Mail op een andere computer, kan je niet rechtstreeks doen. De enige mogelijkheid die je hebt, is om dit te doen via de omweg van Outlook Express (het andere mailprogramma). Op je oude PC exporteer je de berichten naar Outlook Express en via dat kanaal kan je ze dan exporteren naar Windows Mail op de nieuwe PC.

• Open Outlook Express en vul wat willekeurige gegevens in als e-mailaccount (alleen als daarom gevraagd wordt).
  • Ga naar Bestand - Importeren - Berichten.
  • Kies Microsoft Outlook. Alle mappen.
  • De e-mails worden ingelezen.
  • Ga naar Extra - Opties en kies het tabblad Onderhoud.
  • Klik op Archiefmap.
  • Je ziet nu de plaats waar de e-mails bewaard worden op de computer.
  • Open de Windows Verkenner (Ctr + E) en ga naar deze map toe.
  • Kopieer alle mappen met e-mail. Niet alleen de mappen met de .dbx bestanden erin, maar ook de map daarboven. Om te importeren moet de structuur precies hetzelfde zijn. Je kan dus geen bestanden overslaan.
  • Ga op de Vista computer naar Start - Documenten en maak een nieuwe map aan.
  • Zet de mappen met e-mails in deze map. Klik met de rechtermuisknop op een .dbx bestand en kies Eigenschappen. Als het goed is staat er géén vinkje bij Alleen lezen. Als er wel een vink staat, haal deze dan weg (bij alle bestanden).
  • Ga naar Start - Alle Programma's.
  • Klik met de rechtermuisknop op het Windows Mail icoon
    en kies: Als administrator uitvoeren.
  • Ga in Windows Mail naar Bestand - Importeren - Berichten.
  • Kies Outlook Express 6.
  • Kies E-mail uit een OE6 archiefmap importeren.
  • Wijs de map met e-mails aan op de computer.
  • Importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.