Ga naar inhoud

Bestanden met slotjes

m.franken

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden wilde ik een groot aantal bestanden branden op CD's. Ik had ze daarvoor klaargezet, maar het branden is nooit gebeurd. Telkens als ik nu een CD in de computer stop krijg ik die bestanden weer te zien als gereed staand om te branden. Deze bestandsnamen heb ik nu geselecteerd en verwijderd, om die melding kwijt te zijn. Ze zitten nu dus in de prullenbak.

Als ik in windows verkenner naar de betreffende bestanden ga laten die tot mijn verbazing allemaal een slotje zien !!??!! (zie afb)

Wat betekent dat? Ze laten zich wel gewoon openen. Hoe krijg ik die slotjes weg?

Kan ik met een gerust hart mijn prullenbak leegmaken? Of loop ik dan risico die bestanden te verliezen ??

vr.gr. Marijpost-21939-1417705586,3013_thumb.jpg

aangepast door m.franken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet alleen om deze bestanden hoor. Dit was maar een voorbeeld. Het gaat over tientallen mappen en enkele duizenden bestanden :-)

Het zijn de oorspronkelijke mappen. Het is een bepaalde submap van Mijn Documenten met daarin weer andere submappen.

Niets vreemds te zien bij de eigenschappen.

post-21939-1417705586,424_thumb.jpg

- - - Updated - - -

Bestanden gemerkt ?? Ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen.

Ik heb de bestanden klaargezet om te branden met windows 7. Toen pas ontdekt hoe groot de hoeveelheid was, en gestopt met het brandprogramma. Ik had geen idee hoe ik het klaarzetten ongedaan moest maken.

post-21939-1417705586,3907_thumb.jpg

aangepast door m.franken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had geen idee hoe ik het klaarzetten ongedaan moest maken.

Het branden ongedaan maken als de bestanden al klaar staan om gebrand te worden doe je door op het cd/ dvd station te klikken dat je gebruikt om te branden, in het rechter venster zie je dan de bestanden staan die je wil branden, verwijder ze.

post-23245-1417705586,475_thumb.jpg

Dat er een slotje bij een bestand staat zou te maken moeten hebben met machtigingen.

Klik met de rechtermuisknop op het bestand en ga dan naar:

Eigenschappen-> tabblad Beveiliging-> Bewerken...-> Volledig beheer aanvinken .

Dan klik je op Toepassen en OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hier kan ik niets uithalen.

Wat me net wel is opgevallen: alle mappen en bestanden waar het over gaat hebben als kenmerk "alleen lezen". En dat hebben mijn andere mappen/bestanden niet (voor zover ik weet). Het is ook zo dat de mappen waar het overgaat vanaf een andere computer op de huidige zijn overgekopieerd. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me net wel is opgevallen: alle mappen en bestanden waar het over gaat hebben als kenmerk "alleen lezen". En dat hebben mijn andere mappen/bestanden niet (voor zover ik weet). Het is ook zo dat de mappen waar het overgaat vanaf een andere computer op de huidige zijn overgekopieerd. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Zie bericht 6:

Dat er een slotje bij een bestand staat zou te maken moeten hebben met machtigingen.

Klik met de rechtermuisknop op het bestand en ga dan naar:

Eigenschappen-> tabblad Beveiliging-> Bewerken...-> Volledig beheer aanvinken .

Dan klik je op Toepassen en OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-21939-1417705586,5207_thumb.jpgBij eigenschappen staat Volledig Beheer al aangevinkt.

Kan ik de mappen/bestanden uit de prullenbak terugzetten, om daarna met bovenstaande aanwijzing het klaarzetten van bestanden ongedaan te maken?

- - - Updated - - -

Correctie: Niet ALLE bestanden hebben Alleen Lezen bij eigenschappen staan heb ik nu gezien ??

aangepast door m.franken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de situatie teruggedraaid. Dus verwijderde mappen/bestanden terug gezet vanuit de prullenbak. Nog steeds slotjes. Toen heb ik rechts op de DVDdrive geklikt en daar de te branden bestanden verwijderd. Die werden weer naar de prullenbak gestuurd. Op die manier gebeurt er dus hetzelfde als ik de eerste keer heb gedaan :-)

Na dat alles nog steeds slotjes. Niet dat ik dat erg vind. Alles werkt nog als tevoren. Als het maar geen kwaad kan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.