Ga naar inhoud

beheerdersaccout administrator verdwenen

Gast chiquebille

Aanbevolen berichten

Gast chiquebille

deze morgen installeerde ik een nieuwe extra gebruiker op onze nieuwe pc. Na enkele uren nam deze nieuwe gebruiker de beheersaccount over van mijn administrator die nu nog nergens te bespeuren is. Wanneer ik wil wijzigen van gebruiker staat de administrator er niet meer tussen en kan ik hem nergens nog vinden, met als resultaat dat wij onze programma's niet meer kunnen openen. Wanneer ik zoeken op deze computer gebruik, dan vind ik al de gegevens terug. Ik kan die wel nog allemaal openen, maar kan toch niet altijd via het openen van alle mappen werken.

Hoe kan ik mijn onvindbare administrator terug beheerder van de computer maken

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast chiquebille

Ik gebruik windows xp. Heb ondertussen alles gekopieerd naar een nieuwe gebruiker, maar ik vind het wel ambetant zulle, al mijn mails waren verborgen en waarschijnlijk nog programmas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Yannick even te verduidelijken.

Bij een standaard installatie van XP heb je enkel de administrator account, wanneer je erna een nieuwe aanmaakt zal deze niet meer zichtbaar zijn, puur uit veiligheidsoverwegingen.

zie ook : in het configuratie scherm wordt bij de account opties gemeld dat administrator alleen in het opstartscherm wordt getoond wanneer er geen accounts of alleen het gastaccount aanwezig is

Gelukkig kan u dit wel terug zichtbaar maken, in geval dat u de account wenst te gebruiken:

Methode 1 - slecht éénmaal tonen in aanmeldingsvenster.

1. Klik ergens helemaal links of rechts in het scherm zodat geen enkel account geselecteerd staat

2. Ga naar het aanmeldingsvenster en druk 2x op ctrl-alt-del

3. Het klassieke aanmeldingsvenster verschijnt,

4. Meld u aan met Administrator

Methode 2 - permanent zichtbaar maken in het aanmeldingsvenster

1. Start de Registry Editor. (start - uitvoeren - typ 'regedit')
  2. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList
  3. Dubbel-klik op de Administrator waarde in de rechterzijde.
  4. Indien de waarde Administrator niet bestaat, kies dan inhet menu nieuw, DWORD, en noem deze Administrator
  5. Typ 1 in the “Value data” box (waarde),en bevestig,
  6. Sluit de register-editor af en herstart de pc

Normaal zou de account nu zichtbaar moeten zijn.

Opgelet: wijzigingen aanbrengen in het register is op eigen risico.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast chiquebille

Sorry voor de late reactie. Dit gebeurde inderdaad toen ik een nieuwe gebruiker installeerde. Ik heb je methode 1 proberen toe te passen, maar er gebeurde niks. Ik ga voor alle zekerheid iemand maar laten komen om de tweede methode toe te passen. Alvast bedankt voor de reactie,

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.