Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik krijg mijn Lacie-Cloudbox maar niet aan de praat... Na wat rondzoeken zou dit aan de combinatie met de Belgacom BBox 2 kunnen liggen? Van Belgacom vernomen dat poorten 21, 22 moesten worden toegevoegd, en 80 en 443 moesten worden geopend. Dat zou gebeurd moeten zijn. Ook 8080 op "yes" gezet.

Bij de instellingen van de cloudbox verschillende aanpassingen uitgeprobeerd: veranderd naar "manual IP-configuration","automatische poorttoewijzing" aan en uitgevinkt... Nooit verschijnt mijn Lacie in het netwerk, dan maar opnieuw de fabrieksinstellingen gekozen.

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem? Alle tips zijn welkom, want ik kijk ernaar uit mijn Cloudbox eindelijk te kunnen gebruiken...

dankjewel!

eve

Geplaatst:

Je moet geen poort openen binnen uw eigen netwerk.

Mogelijk moet je programma gebruiken (Lacie Network Assistant)

Je geeft dan de NAS een vaste IP adres in de rangen 192.168.1.XXX zoals 192.168.1.100

Nota: het kan wel zijn dat je mac adres van NAS moet toevoegen aan Bbox

Geplaatst:

Dankjewel voor de reactie.

De Lacie Network Assistant gebruik ik al sinds het begin. Heb nu als vast IP-adres 192.168.1.3 toegekend omdat die in de router bij de naam "Lacie-Cloudbox" zichtbaar was in de Router-instellingen.

Het Mac-adres is ook toegevoegd in de Bbox.

Maar het is nog niet opgelost...

Geplaatst:

Het probleem lijkt opgelost!

Toen ik het nieuwe IP-adres ingaf in Windows Explorer, werkte het... De andere "cloudbox" (die al de hele tijd zichtbaar is in het netwerk), reageert nog steeds niet. Bedankt voor de hulp!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.