Ga naar inhoud

Gast capronicus

Aanbevolen berichten

iemand die mij de voordelen of nadelen van een 64-bit versie kan uitleggen en/of het verschil met een 32-bit versie en wat ze bedoelen met x64 en x86 of is x64 => 64-bit en x86 => 32-bit :s confusing >_<

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

x64 is inderdaad 64 Bit, en voor de logica is x86 32 bit :hmmmm2:

het grote voordeel van de 64 bits zit hem in de adressering van het geheugen. Waar een 32 bit versie van windows maar 3.2 gigabyte aan geheugen nuttig kan gebruiken (wat met de meer en meer opkomende 4 gig ramgeheugen dus niet voldoende is), kan de 64 bit enkele terabytes aan geheugen ondersteunen, dus de eerstkomende jaren kunnen we daar nog wel mee voort.

om het dus vrij gemakkelijk in te delen;

4 gig of meer => 64bit

3 gig of minder => 32bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ligt er natuurlijk wel aan wat voor een programma's je allemaal draait natuurlijk.

als je een beetje viritualisatie programma's of VMware wil draaien.. zeker als je meerdere machines wilt draaiten, dan is veel GB echt wel prettig.. en kom je dus bij een 64 bits OS uit.

de compatibiliteit van veel programma's op een 64bit platform is tegenwoordig gelukkig niet meer om van te janken... er word nu echt al ontzettend veel ondersteunt.. zeker nu ze vista echt als een breed 64bit platform hebben verspreid (wat bij XP niet het geval was) en je kan er op rekenen dat er in de nabije toekomst enkel nog 64 bits besturings systemen van windows uit komen voor de consument.

conslusie...

als je de 4GB in dual channel draait en je wilt geen 64 bits OS... dan sowieso zo laten staan en niet 1 latje er uit halen! dat scheelt best heel wat presataties.. en die overige 0.8 gb word door andere systeem onderdelen gebruikt... dus is zeker wel nuttig

mocht je met 4Gb wel 64 bits willen draaien.. dan denk ik niet dat je nu nog tegen veel obstakels gaat aanlopen (misschien met wat oudere software nog wel) maar dat is vaak te updaten.. en anders zijn er veel alternatieven die wel werken op 64 bits.

maar over het algemeen zal de software goed werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja niet elke processor ondersteund een 64-bit systeem.

en of het een 64-of 32-bit systeem is hangt af van de OS dit kan je kiezen wanneer je vista of xp installeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet in waarom je geen 64bit syteem zou nemen.

Ik heb een tijd Vista Ultimate 64 bit gedraaid met 8Gb ram en alles liep perfect.

Geen enkel probleem met games ofzo, ook geen oude games uit 1998.

Ikzelf draai 32 bit met 4GB erin er word dus maar 3.5GB herkend, maar die overige MB worden nogwel gebruikt, zoals Yannick zegt.

Je kan het alletwee proberen,(dualboot?)

Je kan gaan discusieren of je meer dan 4Gb ram nodig hebt, maar dat bepaal je gewoon zelf.

Als je veel met videobewerking enzo van die dingen bezig bent is het gewoon prettig om 4GB te hebben.

Dat systeem dat 8GB draaide was voor "proffesionele" doeleinde en daar kan je het dus goed gebruiken.

JE moet gewoon zelf beslissen, voor mij is er geen versschil in die twee OS'en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.