Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1 pc met ethernetkabel-2pc's draadloos(sp3);allen zijn verbonden met internet doch het lukt niet meer om elkaar te zien in eenzelfde netwerk laat staan om bestanden uit te wisselen.alle 3 hebben dezelfde werkgroepnaam,printer en bestandsindeling is aan,mappen en schijven staan gedeeld.Dit lukte vroeger zonder probleem.Ik heb al de wizard draadloosnetwerk terug uitgevoerd echter zonder resultaat.firewall is ook uitgeschakeld.

steeds volgende melding bij zoeken naar computers(zie bijlage)

mvg

stropke[ATTACH]1046[/ATTACH]

netwerk.bmp

Geplaatst:

ik ga in de veronderstelling dat op alle pc's windows xp staat.

Stelt u even het volgende in op alle pc's:

stel even het volgende in:

Ga naar start, klik op instellingen en vervolgens op Netwerkverbindingen. Dubbelklik met links op het icoontje "netwerk en inbelverbindingen".

Dubbelklik met de rechter muisknop op het icoon Lokale area verbindingen.

z091_1.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

En kies dan voor "Eigenschappen" (Engels: Properties)

z091_2.gif

Selecteer een regel met het de Internet Protocol (TCP/IP) optie en klik op de knop met "eigenschappen".(Engels: properties)

z091_3.gif

Klik vervolgens opde knop "Geavanceerd" (Engels: Advanced))

z091_4.gif

Klik vervolgens op "Netbios gebruiken" (Engels: Enable Netbios) En klik op OK tot u weer op het bureaublad terug komt.

Voer dit op alle pc uit en herstart erna,

Laat even weten wat het geeft, in de meeste gevallen zou dit moeten werken

Mvg Karel

Geplaatst:

dit blijkt nog steeds niet te lukken op deze manier;wat mij raar lijkt is het feit dat ik naar alle pc's kan pingen,gebruik maken van extern bureaublad.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.