Ga naar inhoud

Laptop wil soms niet starten (met batterij en netstroomkabel)


Eva_02

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn laptop is niet meer betrouwbaar. De ene keer start hij op zoals het hoort, de andere keer reageert hij niet wanneer ik de startknop indruk. Dit is steeds met de batterij erin en de netstroomkabel aangesloten. Ik wilde weten of ik me moet klaar maken voor het aankopen van een nieuwe laptop of dat dit nog te verhelpen is? De laptop (HP Pavillion) is ongeveer 4 jaar oud. Bijkomend: 1) de laptop herkent de aangesloten kabel soms niet. Dan werkt hij enkel op batterij. (Dit los ik op door alles af te sluiten, batterij er 10sec uit te halen, er terug in te steken, herop te starten. Maar of dat gezond is...) 2) de laptop herkent de aansloten kabel wel, maar de accu laadt niet op (Dit los ik op met een van jullie tips, nl. batterij eruit, opstarten, bij apparaatbeheer dat ene ongedaan maken, afsluiten, alles er terug in en aan, opstarten, klaar) Toch blijft dit probleem terug komen. Daarnet herkende hij weer niet dat mijn netstroomkabel aangesloten was en mijn batterij zat aan een laag procent. Ik probeerde mijn "oplossing", maar geen succes. Ik wilde de laptop aansluiten zonder batterij erin, met netstroomkabel: geen reactie. En het is dit wat mij zorgen baart. Waarom heeft de laptop niet door dat de netstroomkabel aangesloten is? Wat als hij het niet herkent en mijn batterij geraakt plat... Kan ik hier iets aan doen? Of wat mag ik zeker niet doen?

aangepast door Eva_02
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de bekabeling van de voedingsadapter al eens gecontroleerd op breuken of iets dergelijks?

Het zou ook kunnen dat de connector in de laptop voor een slecht contact zorgt tussen de plug van de adapter, de connector in de laptop heeft een slecht of los contact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voedingsadaptar lijkt me in orde. Geen beschadiging te bespeuren. Als ik de kabel aansluit, voelt dat wel vrij beweeglijk aan. Ik kan het 'kopstuk' in de laptop bijna 0,5cm links/recht bewegen, dus als dit abnormaal is...is het misschien ook de oorzaak? Valt dat op te lossen of betekent dat ingrijpende opknapwerken van de laptop zelf? Alvast bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de connector waar je de plug van je stroomadapter insteekt zoveel naar links en rechts kan bewegen zal daar vermoedelijk het probleem zitten.

Beweeg eens langzaam met de kabel heen en weer en kijk eens wat je laptop aangeeft tijdens het laden maar een grote kans dat daar het euvel zit.

Bij de ene laptop gaat dat repareren als de connector los zit al gemakkelijker dan bij de ander waar soms de hele laptop voor uit elkaar moet.

Mocht het probleem daar zitten vraag je best op voorhand in een winkel wat het zou kosten voor dat ze eraan beginnen om niet voor verrassingen komen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gespeeld met de plug toen de laptop het weer eens niet herkende, en jawel hoor. Zonder het helemaal af te sluiten en uiteen te halen, herkende hij hem na wat draaien. Volgende stap is prijs vragen bij een winkel. Bedankt, nu weet ik waar het probleem wss ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.