Ga naar inhoud

Gast johndoe

Aanbevolen berichten

Graag zou ik mijn e-mails die ik ontvang op outlook 2007 automatisch willen laten copieren naar gmail, zodat ik mijn ontvangen mail zowel op outlook als op gmail kan bewerken.

Wie kan mij daarbij helpen ?

Met groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

dit is niet zo moeilijk,

1. Log in op http://www.gmail.com en ga daar naar de instellingen rechtsboven in beeld
  2. Ga naar het vierde tabblad - forwarding en pop3
  3. U gaat naar het menu --> Extra
  4. Stel in dat Pop op enabled staat (aan staat)

Hier kan je ook aanduiden dat de mails op de gmail server blijven (optie archiveren)

1. Vervolgens gaat u naar Outlook 2003 (voor 2007 is dit gelijkaardig)
  2. Ga naar --> Email accounts
  3. Vervolgens naar --> Voeg nieuw email account toe
  4. Vervolgens vinkt u --> Pop3 server aan
  5. Voer in voor inkomende server: pop.gmail.com
  6. voer in voor uitgaande server: smtp.gmail.com
  7. Voor inloginformatie, gebruik hier uw gmail-adres (inclusief @gmail.com ) en uw wachtwoord
  8. Voor username of gebruikersinformatie kan u uw naam weergeven zoals deze bij de ontvanger in de emailbox als afzender binnenkomt.
  9. Klik nu op geavanceerde instellingen.
  10. Ga naar het laatste tabblad en vink inkomende server aan, met poort 995
  11. Vink ook uitgaande server aan met poort 465 (voor Outlook 2007 vergeet niet versleutelde verbinding op SSL te zetten)
  12. Test uw gmail account door op het icoontje send/receive te drukken of door op F9 te drukken.
  13. kijk even na of de emails online blijven staan.

Laat gerust even horen of het gelukt is.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het de bedoeling is om vanuit je Gmail account mails van andere mailaccounts (vb de mailbox van je provider) te lezen, ga je als volgt te werk.

1. Log in op http://www.gmail.com en ga daar naar de instellingen rechtsboven in beeld
  2. Ga naar het tweede tabblad - accounts
  3. U gaat naar de derde rubriek 'Berichten ontvangen uit andere accounts'
  4. klik op de link "Nieuwe e-mailaccount toevoegen" en volg de aanwijzingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reakties.

Deze instellingen heb ik ook gelezen bij gmail help, en heb ik zo ingesteld.

de situatie is, als ik gmail ontvang op mijn gmail account, wordt deze doorgestuurd naar outlook. Helemaal goed.

Maar ik wil dat mijn mailtjes die via mijn betaalde provider in outlook terechtkomen ook gelijktijdig aankomen in gmail maar dit gebeurd helaas niet.

Bij het aanmaken van een nieuwe account in outlook voor gmail, doe ik een test en er wordt netjes een testbericht achtergelaten op gmail

Wat kan ik nu verkeerd gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik er uit ben.

Het gmail account in outlook, heb ik op standard account gezet. Nu nog even afwachten of alle mailtjes aankomen.

Als dit de oplossing is, laat ik het nog even weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik in alle haast deze morgen uw vraag wat foutief heb begrepen en graag vul ik ook kweezie-wabbit even aan zodat u niks vergeet.

Wat heb u nu reeds gedaan:

- gmail ingesteld zodat mail kunnen gedownload worden in outlook

- outlook ingesteld zodat gmail berichten gedownload worden

- outlook ingesteld zodat u berichten van u betaald provider toekomen

wat moet u nu nog doen:

- gmail instellen zodat de mails van de betaalde account opgehaald worden, maar zodannig dat deze ook nog gedownload kunnen worden door outlook.

zo gaat u tewerk

1. Ga naar je gmail-account en kies Instellingen

2. Neem het tweede tabblad en kies Accounts

3. Kies Nieuwe e-mailaccount toevoegen

4. Vul je emailadres in van je provider (voorbeeld: naamvoornaam@skynet.be) en ga naar de volgende stap

5. Vul hier de gebruikersnaam en wachtwoord in van je provider.

6. Duid de optie aan: Een kopie van het gedownloade bericht op de server achterlaten (hiermee zorgt u ervoor dat de emails nog kunnen gedownload worden via outlook)

7. Voeg de account toe.

Nu zijn we bijna klaar, maar moeten we er ook voor zorgen, dat wanneer je outlook opent, en ze worden daar gedownload, dat ze ook nog in gmail aankomen.

Hiervoor ga je naar je naar de account-instellingen van je provider in outlook. kies hier de knop geavanceerd en daar vink je ook de optie aan naast: Een kopie van het gedownloade bericht op de server achterlaten (hiermee zorgt u ervoor dat de emails nog kunnen gedownload worden via gmail)

Normaal zou dit perfect moeten werken zo. Laat je even horen of het lukt?

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste Een kopie van het gedownloade bericht op de server achterlaten is me ontschoten.

Heb ik nu aangevinkt, zodra ik zeker weet of het nu goed werkt, zal ik graag reageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

na nog ever verder nadenken, doe ik nog even aan aanvulling, want nu is het ingesteld blijft dat het op de server blijft maar zo zal uiteindelijk je mailbox ook volgeraken natuurlijk want beide (zowel gmail als outlook) downloaden een kopie en laten ze staan op de server.

U kan dan beter een optie instellen 'van server verwijderen na vb 14dagen' of een periode waarvan u zeker denkt uw mails zowel op outlook te hebben gedownload.

Sorry voor deze vergetelheid, het is gewoon even nadenken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karel,

Vriendelijk dank voor de duidelijke uitleg.

De mailtjes komen nu binnen op gmail en outlook,dus helemaal goed, nog een klein probleempje de mailtjes op outlook komen nu allen dubbel binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karel,

Vriendelijk dank voor de duidelijke uitleg.

De mailtjes komen nu binnen op gmail en outlook,dus helemaal goed, nog een klein probleempje de mailtjes op outlook komen nu allen dubbel binnen.

Welke komen dubbel binnen in outlook? deze van gmail, uw provider of beide?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.