Ga naar inhoud

Apps Windows Store

gap

Aanbevolen berichten

Na upgrade van Windows 8 naar Windows 8.1 werken update windows 8.1, update geinstalleerde apps en installatie nieuwe apps niet meer. (o.a. foutmeldingen 0x8007064A, 0x80073CF9 enz.). Op diverse sites gekeken en alles geprobeerd, teveel om op te noemen. Uiteindelijk zegt men vernieuw je PC maar. Ik vind dit een non advies, je koopt toch ook geen nieuwe auto of installeert een nieuwe motor als er iets defect is. Ook heb ik inmiddels zoveel programma's geinstalleerd die ik dan kwijt ben na een herstelinstallatie. Ik heb geen weken de tijd en geen zin om alles weer in orde te maken. Ik begrijp uit de discussies dat het een groot probleem is na updating naar 8.1 maar ook Microsoft geeft geen antwoord of oplossing.

Is hier iemand die de gouden tip heeft.

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag gap,

Je hebt al van alles geprobeerd, nu wij weten natuurlijk niet wat dat allemaal is.

Dus kans dat vele tips jouw bekent gaan voorkomen en dat we dubbel werk uitvoeren.

Maar neem deze link eens door, er zijn enkele tips aanwezig zoals een corrupt account en de cache van de store wissen.

[ATTACH]29072[/ATTACH]

Goede middag Clarkie,

Bedankt voor je reactie. Helaas werkte de oplossingen die je aandroeg ook niet. Zie in de bijlage alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd.

Heb je nog ideeen?

Graag hoor ik van je.

Met vriendelijke groet,

Gerard (gap)

Windows 8 apps problemen.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je na de update nog administrator en gebruik je een Microsoft of lokaal account?

Heb nog enkele mogelijkheden gevonden:

Cannot install Windows 8 apps error 0x80073cf9. - Microsoft Community

foute code 0x80073cf9 ==> OPGELOST - Microsoft Community

Goede morgen Clarkie,

Bedankt voor je bericht.

1. Na de update ben ik nog steeds administrator (heb ik gecheckt);

2. Ik gebruik een microsoftaccount;

3. Ook de oplossingen in de door jou gemailde links helpen helaas niet.

Wat me overigens verbaast is dat toen ik een nieuw gebruikersaccount had aangemaakt met adminstratorrechten ik alle apps gewoon weer kan installeren onder dat nieuwe account. Ja helaas heb ik daar wel niet zoveel aan omdat verder alles onder het andere account is geinstalleerd.

Wellicht zit er nog iets in je truckendoos!! Zijn er wellicht system utulities die belemmeren dat je updates en nieuwe apps installeerd zoals bijv. TuneUp Utulities, Comodo, Advanced system care, registry cleaners en dergelijke?

Ik maak me wel zorgen om de Windows update die ook niet werkt nu.

Alvast bedankt voor je meedenken en met vriendelijke groet,

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ gap,

Neem deze link eens door.

Zie antwoord van Thylacine57, beide foutcodes 0x8007064A en 0x80073CF9 heeft u ook.

Beste Clarkie,

Helaas, helaas. ook de opdracht voor "re-register the store app" werkt niet. Er verscheen ongeveer dezelfde melding en verder ging het niet.

Wellicht heb je nog een suggestie?

Bedankt alvast.

Met vriendelijke groet,

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me overigens verbaast is dat toen ik een nieuw gebruikersaccount had aangemaakt met adminstratorrechten ik alle apps gewoon weer kan installeren onder dat nieuwe account. Ja helaas heb ik daar wel niet zoveel aan omdat verder alles onder het andere account is geinstalleerd.

Dus ligt het probleem toch zeker bij je oude account.

Het enige wat ik je nog kan vragen is het uitschakelen van Firewall en antivirus en dan proberen een update uit te voeren.

En als allerlaatste een controle op malware/ virussen maar...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht zit er nog iets in je truckendoos!! Zijn er wellicht system utulities die belemmeren dat je updates en nieuwe apps installeerd zoals bijv. TuneUp Utulities, Comodo, Advanced system care, registry cleaners en dergelijke?
Je kan alvast TuneUp Utulities, Advanced system care en registry cleaners achterwege laten want die hebben geen enkele meerwaarde voor je systeem en ze zorgen vroeg of laat voor problemen. Best NIET installeren dus :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.