Ga naar inhoud

toetsenbord werkt niet meer na downloaden Razer firmware


wimwes

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, ik ben hier nieuw en heb mijn hoop op jullie gevestigd over het onderstaande probleem:

Ik heb een HP Pavilion Elite HPE 420 en draai onder windows 7 home. Ik heb de standaard video kaart vervangen voor een club 3d HD 6870, standaard toetsenbord is een HP draadloos KG 0851, deze vervangen voor een Razer Blackwidow 2013, beiden met USB aansluiting. Alles werkte perfect. Tot gisteren, toen wilde ik de nieuwste firmware voor de razer downloaden, kreeg toen een foutmelding (dom, weet niet meer welke) en heb het uploaden afgebroken. Daarna bleek mijn toetsenbord niet meer te werken, windows detecteerde hem wel maar kon ook de drivers niet vinden. Daarna heb ik de originele van HP weer aangesloten maar ook die werkt niet meer. ik heb de computer teruggezet met herstelbeheer maar dat hielp niet, daarna de computer teruggezet in de fabrieksafstellingen, ook dat gaf geen resultaat. Op het Razer toetsenbord zit onderaan een logo wat normaal oplicht, ook dat werkt niet. Ik dacht zelf dat mogelijk het bios van slag was maar kom daar maar in zonder toetsenbord! Ik heb toen de knoopcel verwijderd waardoor de BIOS weer in de fabrieksinstellingen staat, geen effect. Kan het zijn dat mijn USB aansluitingen te weinig spanning krijgen? Het zou wel heel toevallig zijn als er een mechanisch defect ontstaat door het downloaden van software. Ik kan helaas geen PS2 toetsenbord aansluiten want die aansluiting zit er niet op (ook niet op mijn originele videokaart) Dus nu zit ik letterlijk vast, ik hoop dat een van jullie mij kan helpen met goede raad. De computer is pas 2 jaar jong dus die wilde ik nog een tijdje gebruiken... Misschien moet ik het moederbord vervangen maar ik weet niet of dat wel de oplossing is....

Bedankt alvast voor jullie reacties

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige wat ik nu kan bedenken is het herinstalleren van je usb-poorten, want kennelijk is daar iets mee mis.

en die operatie kan je met alleen een muis/touchpad uitvoeren. hoe:

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

(nb: soms wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.

dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste falstring, bedankt voor je reactie, ik ga het vanavond direct proberen. Vraag mij alleen af omdat ik 'm al teruggezet had naar de fabrieksinstellingen de USB aansluitingen mogelijk al gereset zijn? Maar ik laat weten of het gelukt is. Hopelijk vanaf mijn eigen computer.....

Groet,

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste falstring, Helaas, geen resultaat, na het opnieuw opstarten werden mijn USB aansluitingen weer keurig geïnstalleerd maar het toetsenbord krijg ik niet aan de gang. Het is wel vreemd dat mijn muis, usb sticks en externe schijven wel werken via de USB ingangen, alleen het toetsenbord dus niet. Nogmaals de site van Razer bezocht en via hun prog. synapse 2.0 software binnengehaald, het gekke is dat ik dan weer de melding krijg dat ik geen device heb aangesloten terwijl het toetsenbord wel in de USB aansluiting zit, en daar is de ellende mee begonnen toen ik het in een eerdere poging afsloot... Help! Ik hoop echt dat iemand nog met een goed idee komt, volgens mij kijk ik ergens "overheen"....

Groet,

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je de toetsenborden beide hebt gechecked op een ander systeem, zodat we defecten daarin kunnen uitsluiten.

ik neem ook aan dat je bij terugzetten naar fabrieksinstellingen de chipsetdrivers allemaal netjes hebt geïnstalleerd.

mijn mening voor een betere, maar het lijkt er nu echt op dat de firmware-update iets heeft aangetast op het moederbord, waar de eerste herkenning als toetsenbord moet geschieden.

al komt de les achteraf: firmware updates alleen doen als je een probleem hebt, en zelfs dan alleen nog als de release-info aangeeft dat dat probleem ermee kan worden ondervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste falstring, eerst het goede nieuws, toetsenbord werkt weer! Het probleem kwam inderdaad omdat ik de nieuwe firmware wilde installeren, ik zal jouw raad onthouden en dat alleen nog doen als het niet anders kan. De oplossing was alles wat ik van Razer had geinstalleerd verwijderd, de USB poorten nogmaals verwijderd en na het opnieuw opstarten opnieuw het prog synaps 2.0 bij Razer gedownload. Daarna werd het toetsenbord (eindelijk) probleemloos herkend en is het probleem opgelost. Wat er nou die eerste x is fout gegaan weet ik nog steeds niet maar ik ben blij dat het is opgelost. Nog bedankt voor het meedenken! vr. gr. Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.