Ga naar inhoud

booting/installing Vista hardware gerelateerd?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goed, laten we beginnen bij het begin , alvast bedankt op voorhand.

Ik heb onlangs de onderdelen voor mijn nieuwe pc gekocht:

-Antec Nine Hundred EU ATX

-PointOfView Black Diamond voeding ATX, 500W

-Samsung DVDRW SATA 22x Zwart

-Samsung 500GB, SATAII,7200rpm,16MB,

-GigaByte ATI HD4850 512MB (DDR3,HDTV,2xDVI,HDMI,PCIe)

-Kingston HyperX 2GB 800MHz DDR2 CL4 DIMM KIT

bij het bijeensteken van deze componenten wel wat problemen gehad vm kabels (a.k.a. complete chaos) dit viel uiteindelijk toch nog mee. bij deze starte ik de pc op, tot hier ging alles goed, ik hoorde 1 piepje alle ventilatoren draaide de harde schijf begon te werken en de dvd-speler begon te draaien.

Wanneer ik de dvd-speler opende om de dvd van vista in te stekenging deze idd open, maar sloot zich hierna direct. 2de poging dvd erinwerpen voor de speler sloot; hierna leek het alsof deze constant aan en af ging.

Verder gaf noch het scherm noch de muis/toetsenbord een signaal.

dus probeerde ik de uideie (lege) Harde schijf te vervangen door een waar Xp op was geinstalleerd, geen effect, het veranderen van dvd-speler en nog eens vista erin te steken in de hoop dat deze dan wél een teken van leven gaf faalde ook hier weer. En na het nakijken van alle kabels leek me her alles in orde (hier kan ook de fout zitten is nml. mijn eerste pc dat ik samenstel)

iemand enig idee waar de fout kan zitten, of wat ik fout doe :s

Geplaatst:

wel mss heb ik het beetje verkeerd gezegd... Ik krijg geen bios :bawling:

Geplaatst:

Haal er je harde schijf uit, en haal er je DVDbrander uit (gewoon kabels verwijderen is genoeg).

Heb je alle powerkabels op het moederbord (2 stuks) aangesloten, en op je videokaart ook (brede achteraan)?

Eerlijk gezegd mis ik een beetje een moederbord. Is je moederbord speaker aangesloten? Krijg je beep-code? Heb je je luidsprekers aangesloten op je moederbord (sommige asus series zeggen je gewoon wat er niet in orde is)

Geplaatst:

blijkbaar was ik de power kabel achter de graka vergeten alhoewel dit geen verschil gaf, verwijderen van Harde schijf en/of dvd-brander gaf ook geen effect. wat betreft enige pieptoontjes hoor ik niets :3

ik ga nu wel ff slape, ga morgen eens terug opnieuw beginnen

Geplaatst:

heb heel wat dingen zitten proberen en uiteindelijk bleek de processor niet goed te zitten, of althans dat denk ik :P

bij deze probleem opgelost :laugh:

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.