Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ziet er inderdaad zo naar uit dat er zich problemen voordoen met je harde schijf, wat ook te lezen valt.

Denk dat dit effectief kan leiden tot het volledig niet meer opstarten van je PC, indien er niets aan gedaan wordt.

Gebruik je 2 harde schijven? Zo ja, op welke staat Windows geïnstalleerd?

Geplaatst:

mijn schijf is in twee delen gezet C en D windows staat op C

op de andere enkel de geluidsbesturing en afbeeldingen;

ik heb ook wel een externe harde schijf maar die gebruik ik niet veel.

ik heb schijfcontrole uirgevoerd en heeft niets opgeleverdt.

grtjs

kruibeke

Geplaatst:

mijn schijf is gedeeld in 2 windows staat op C en het geluidsbesturing staat op D

evenals mijn afbeeldingen.

ik heb schijfcontrole gedaan maar heeft niks opgelevert.

grtjs

kruibeke

Geplaatst:
mijn schijf is gedeeld in 2 windows staat op C en het geluidsbesturing staat op D

evenals mijn afbeeldingen.

ik heb schijfcontrole gedaan maar heeft niks opgelevert.

grtjs

kruibeke

Volgens wat ik gelezen heb controleer je best eens je instelingen van je Harde schijf.

Allereerst beter jezelf even indekken, neem van je documenten en favorieten... een backup en plaats deze op je D-schijf of op een CD of DVD.

Als dat gedaan is kan je je harde schijf op een paar manieren testen.

1. Schijfcontrole, maar dat heb je al gedaan dit zou je in principe mogen overslaan. ( Je moet wel de 2 vinkjes aanvinken , zijnde "fouten in bestandssysteem automatisch corrigeren, en "beschadigde sectoren zoeken en repareren."

2. Een CHKDSK doen. Ik ga hier niet volledig typen hoe je die uitvoert dat kan je gemakkelijk volgen op deze site: DOS Command: CHKDSK

Bij jouw zou dat dus "Start" , "uitvoeren" daar typ je "cmd" en in het dos venster typ je "CHKDSK C: /F /V" denk ik.

Hij zal ook hier zeggen dat er bepaalde bestanden al gebruikt worden en dat je het de volgende keer wilt doen al sje opstart druk je gewoon op "y" en dan enter .

volgende keer dat hij opstart zal hij dat dan doen.

is het dan nog steeds niet in orde moet je een programmatje downloaden "extern van de ontwikkelaar van je harde schijf zelf" om je harde schijf te testen. maar probeer eerst bovenstaande stappen te doen.

grtz

Shadowken

Geplaatst:

hallo allemaal het zal een nieuwe schijf worden want niks van alles war men mij heeft aangeraden helpt, hopelijk zijn die niet te kostelijk want mijn pcke is reeds 4 jaar oud.

maar hoe maak ik nu een goede back up van mijn gegevens ?

ik dank jullie allemaal voor de respons.

groeten

kruibeke

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.