Ga naar inhoud

formateren

Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zit met een vraagje: Ik zou mijn laptop moeten formateren. Nu weet ik niet hoe ik dit moet doen.

Mijn besturingsprogramma is windows vista. Ik heb mijn laptop nog maar een paar maanden. Er zat dus geen cd-rom van windows vista bij. Ik heb ook al een recovery cd-rom gemaakt, maar het wil niet echt lukken.

Kan er mij iemand helpen???

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

wat is de reden juist dat je je laptop wil formateren ?

en voor je dit doet zeker weten dat je de drivers hebt van je laptop

staan meestal op je harde schijf die recovery zit deze op een schijfje ofzo ( vind je ze nie dan kan je ze downloaden van de site het merk van je pc ) en dan je nr die onderaan de laptop staat in vullen )

om je laptop te formateren heb je windows xp cd nodig of een van vista gaat ook kan je van iemand lenen ?

als je dat hebt laat dan nog iets weten want met vista of met xp formateren is verschillend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik zou mijn laptop moeten formateren omdat ik bijna niet meer op internet geraak. Had gebeld naar ctrl crew en die hadden eerst mijn pc overgenomen, daarna vertelde die persoon mij dat ik hem beter zou formateren. Als ik op internet wil duurt het ongeveer 1uur voor hij een site gevonden heeft, als hij internet al wil openen.

De drivers kan ik downloaden, dat is geen probleem, heb nog een pc, hé.

Maar de cd-rom van windows vista was niet bij mijn laptop geleverd.

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Zoals Yannick al zegt het is mogelijk iemand anders dvdke van vista uit te lenen maar u zal wel je eigen cdkey van Vista moeten gaan gebruiken...

U deze allemaal in jou bezit hebt ga je naar je BIOS (basic input output system) en u drukt op del of een eventuele andere toets kan bij iedereen anders zijn...

Vervolgens zet je in je BIOS de first boot device in plaats van op harde schijf naar cdrom en ga je deze optie opslaan vervolgens word je pc herstart zie wel dat nu je vista dvdke in de drive van je pc zit...

U ziet nu staan bij het opstarten druk op een toets als u de computer vanaf een cd of dvd wil opstarten u drukt hierbij bijvoorbeeld op enter en nu zal je pc de files van het vista dvdke laden, nu tijdens de setup krijgt u vervolgens de mogelijkheid om de partitie waar vista op staat te gaan formateren wat u vervolgens gaat doen, vervolgens als dit gedaan is zal u vista gaan installeren waarbij u de lege partitie door de format zal gaan gebruiken...

Haal je cdkey van Vista al maar boven wantd eze zal u straks nodig hebben als u deze correct hebt ingevoerd zal de pc eve daarna een reboot maken en in Vista opstarten, vervolgens zal u de drivers opnieuw moeten installeren op u pc is normaal het cdke van u moederbord...

Vervolgens gaat u de lincentiecode van Vista opnieuw zal moeten invoeren dit doet men voor illegale cdkey's te voorkomen, dit is belangrijk als u binnen de 30 dagen deze cdkey niet activeerd hebt u wel een probleem...

Groetjes Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik zit met een vraagje: Ik zou mijn laptop moeten formateren. Nu weet ik niet hoe ik dit moet doen.

Mijn besturingsprogramma is windows vista. Ik heb mijn laptop nog maar een paar maanden. Er zat dus geen cd-rom van windows vista bij. Ik heb ook al een recovery cd-rom gemaakt, maar het wil niet echt lukken.

Kan er mij iemand helpen???

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Toch zal je uw recovery cd moeten gebruiken want daarmee worden alle drivers die je nodig hebt ook in een keer geïnstalleerd. En ook alle software die bijgeleverd was. Wil je toch een andere cd gebruiken, dat kan natuurlijk maar ik kan je verzekeren dat het voor een leek niet zo simpel is. Je moet als eerste stap alle drivers op het net gaan zoeken en op een cd of dvd branden.

Maar formatteren is natuurlijk een hobby zoals een ander maar nogal een drastische methode om problemen op te lossen. Je kan volgens mij beter je probleem voorleggen in het forum bij spyware+virussen.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef Joke gelijk, ik denk dat je met een goede hijackthis analyse ook wel van je problemen verlost raakt!

Formateren is de laatste tijd precies een hobby geworden.

Je zal waarschijnlijk veel minder werk hebben, formateren is altijd de laatste optie!

Laat even weten wat je wilt, want dan kunnen we onze HJT-expert inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.