Ga naar inhoud

gmail en outlook 2010 met elkaar koppelen

Aanbevolen berichten

Hallo,

'k Wil aan mijn Outlook 2010 een gmail adres toevoegen om eventueel een bericht aan te maken vanuit Outlook, doch met verzendmailadres van gmail. Vanuit Bestand > Accountinstellingen > Accountinstellingen > Email > Nieuw, heb ik het gmail adres + het wachtwoord dat bij dit gmail account hoort ingevoerd, doch krijg steeds de melding dat er geen versleutelde verbinding met mijn mailserver beschikbaar is. Hoe kan dat? En hoe los ik dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dirk,

:welkom:

Heb je het account van Gmail in Outlook 2010 toegevoegd zoals uitgelegd in deze handleiding? (klik erop)

Hoi,

'k Heb het exact gedaan zoals in de handleiding, doch krijg dus de melding zoals hiervoor beschreven. Kan het te maken hebben met het feit dat ik via een Citrix verbinding in een externe desktop omgeving werk?

Gr.

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het te maken hebben met het feit dat ik via een Citrix verbinding in een externe desktop omgeving werk?

Geen flauw idee van.

Kan je van die melding een printscreen maken en in een volgend bericht plaatsen, het helpt misschien om tot een oplossing te komen.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Controleer eens of IMAP in Gmail bij jouw ingeschakeld is.

Open Gmail via je browser.

Klik rechts bovenaan op het tandwiel.

Klik op instellingen.

Ga naar het tabblad doorsturen en pop/IMAP.

Vink daar aan: IMAP inschakelen.

Handleiding hoe je Gmail instelt vindt je in deze link.bovenste gedeelte. (handleiding is voor Outlook 2007 maar ook bruikbaar voor 2010)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.