Ga naar inhoud

Hoe TR/Crypt.XPACK.Gen3 verwijderen?

Aanbevolen berichten

Verwijder deze twee bestanden eens manueel:

c:\program files (x86)\GUM1366.tmp

c:\program files (x86)\GUT1367.tmp

Deze bestanden heb ik manueel verwijderd. Toch werkte mijn laptop nog steeds heel traag en liep vaak vast. Ook taakbeheer starten via ctrl+alt+delete om processen te eindigen lukte dan vaak niet meer.

Het lijkt alsof het probleem zich voornamelijk voordoet bij het gewoon gebruiken van windows verkenner, het werken in mappen en openen of toevoegen van bestanden. (Of dit lijkt misschien alleen maar zo omdat dit is waarvoor ik mijn laptop vnl gebruik.

Inmiddels heeft windows zichzelf afgesloten en laat me niet meer heropstarten 'to prevent data...' Verder geeft het de melding BAD_POOL_HEADER en zegt het me nieuwe softeware/hardware uit te schakelen of de 'BIOS memory opties als caching of shadowing'. Bovendien wil hij steeds een systeemherstel uitvoeren wat vervolgens niet lukt. Wat nu? Het lijkt wel of ik nog verder van huis sta dan voorheen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Aha! SuperAntiSpyware heeft met een snelle scan alvast iets kunnen vinden. Zou het dit (geweest) zijn?
Neen, dat kan het niet geweest zijn, want de melding van zoek-delete.exe is een fout of "valse positieve" van SAS. Meerdere programma's herkennen dit bestand als een "besmetting", terwijl dit een volkomen betrouwbaar onderdeel van het tooltje "zoek.exe" is.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt momenteel 2 actieve antivirusprogramma's : MSE en AVG + Malwarebytes (indien de realtimescanner actief is) en SAS (tenzij je die enkel uitzonderlijk laat scannen). Meerdere AV-programma durven elkaar wel eens tegenwerken, wat de traagheid zou kunnen verklaren. Kies voor één van de AV-programma's en verwijder het andere (best MSE verwijderen, wegen de slechtste resultaten) en kijk eens of MBAM realtime scant (ook dat mag je dan uitschakelen). En dan maar weer eens bekijken wat dat oplevert voor de snelheid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt momenteel 2 actieve antivirusprogramma's : MSE en AVG + Malwarebytes (indien de realtimescanner actief is) en SAS (tenzij je die enkel uitzonderlijk laat scannen). Meerdere AV-programma durven elkaar wel eens tegenwerken, wat de traagheid zou kunnen verklaren. Kies voor één van de AV-programma's en verwijder het andere (best MSE verwijderen, wegen de slechtste resultaten) en kijk eens of MBAM realtime scant (ook dat mag je dan uitschakelen). En dan maar weer eens bekijken wat dat oplevert voor de snelheid ?

Ik heb overbodige programma's zonder problemen kunnen verwijderen. Wat anti-virus betreft heb ik momenteel nog AVG en SAS (geen realtime beveiliging, wel ingeplande scans.)

Wanneer ik daarna mijn laptop weer gewoon wilde gebruiken (enkel een nieuw mapje aanmaken en naam geven) sloot deze zichzelf opnieuw af met de melding 'kernel data inpage error'. Wanneer ik hem nu probeer op te starten geeft hij steeds 'bad pool caller', waarna hij een systeemherstel probeert uit te voeren dat vervolgens niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee waarom of hoe, maar heb hem toch weer even kunnen opstarten, waaruit bleek dat een systeemherstel toch gelukt was. Wanneer ik opnieuw enkele programma's (microsoft security essentials, combofix,...) wilde verwijderen kreeg ik ditmaal bij het verwijderen van malwarebytes de melding dat de file'C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\unins000.msg' ontbreekt. Wat doe ik hier best mee?

Toen ik daarna een word-document probeerde te openen deed zich weer hetzelfde probleem voor: laptop liep vast en sloot zichzelf af (melding kernel inpage error).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ in het opdrachtvak onderaan eens de opdracht sfc /scannow en laat deze de essentiële Windows-bestanden eerst eens controleren.

"Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden." Alles lijkt dus oké hier.

Bij het opstarten werd ook een bestandssysteemcontrole uitgevoerd en als ik me niet vergis werden twee bestanden hersteld. Kan dit ook een verschil uitgemaakt hebben?

Ik houd je verder op de hoogte hoe alles nu 'werkt'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden." Alles lijkt dus oké hier.

Bij het opstarten werd ook een bestandssysteemcontrole uitgevoerd en als ik me niet vergis werden twee bestanden hersteld. Kan dit ook een verschil uitgemaakt hebben?

Ik houd je verder op de hoogte hoe alles nu 'werkt'.

Het feit dat er een herstelling gebeurd is, is geen slecht nieuws. Maar wil nog niet meteen zeggen dat daarmee ook de problemen opgelost zijn. Bekijk het even rustig en dan lezen we hier wel hoe de toestand nu is ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.