Ga naar inhoud

enkele problemen

Gast capronicus

Aanbevolen berichten

Ik zit hier met een paar ietwat serieuze problemen,

Op mijn systeem hebk op dit ogenblik windows vista ultimate, hier wilde ik gewoon de vista home edition op plaatsen maar de installatie liep compleet in het honderd en uiteindelijk bleef de ultimate edition er gewoon opstaan.

Gevolg is wel dat elke keer bij de start-up windows boot menu opkomt en vraagt of ik de installatie wil doorzetten( deze keuze wordt na enkele secoonden automatisch gekozen, wat uiteindelijk ervoor zorgt dat het systeem in loop blijft opstarte iedere keer deze vraag stellende, installatie doorzetten installatie falen en terug opnieuw...) of windows vista ultimate wat een noramle start-up geeft.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?? :3

al bij al geeft het voorgaande probleem geen fouten, enkel irritatie. Wat wel sinds vandaag is, is het feit dat toen ik vandaag mozilla wilde opstarten(iets wat in de ochtend wel lukte) deze een error gaf en verder niks meer.

Naast dat probleem geeft tegelijkertijd azureus een constante disk read error en fail flush error etc... .

Toen ik het probleem niet opgelost kreeg wilde ik een nieuwe versie van mozilla over de oude installeren om te zien of dit werkte, maar internet explorer gaf bij eenderwelke download die ik probeerde dat hij de vermeende site niet kon contacteren of dat deze niet meer bestond.

Iemand die weet wat de oorzaak zou kunneb zijn en/of dit mss een virus is.

Ik heb al geporbeert de bios te resetten maar dit gaf geen oplossing.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou best gewoon systeemherstel van vista naar gisteren proberen voor de fouten van deze ochtend, met een beetje geluk is dat er al af dan. (bureauaccessoires, systeemwerkset, systeemherstel).

Voor dat opstarten dat wazig loopt;

start - uitvoeren

Tik daar msconfig in, en druk op enter.

Geef eens aan wat op tabblad "computer opstarten" staat? (liefst printscreen, anders heb je wss vrij veel tikwerk :P.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je pc eens formateren en gewoon xp eropzetten ?

vista geeft toch zo veel problemen

xp is nog het beste nu

Dit wil ik toch even tegenspreken. Een goed geïnstalleerde Vista op stabiele hardware geeft echt geen problemen meer (tenzij vb verouderde software of hardware die niet werkt, maar dat is geen probleem). Ik werk zelf op vista, en krijg nooit crashes ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
je pc eens formateren en gewoon xp eropzetten ?

vista geeft toch zo veel problemen

xp is nog het beste nu

Dit antwoord is totaal naast de kwestie en geen antwoord op capronicus zijn vraag.

Zijn probleem is de dualboot die er opgekomen is maar niet volledig afgewerkt. En zoals Masters al aangaf is in dit geval een systeemherstel waarschijnlijk de beste en snelste oplossing.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.