Ga naar inhoud

kan pc niet meer opstarten


jeremydemey

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken heb ik een probleem met het opstarten van mijn pc Aspire E560-8B7E.

Het begon met mn pc die uitviel en direct weer aanging. Sindsdien is het verergert, hij slaat af en dan moet ik de stekker uittrekken en weer insteken. Dat hielp een tijdje maar nu is het probleem dat de ventilator direct aangaat en er verder niks meer gebeurt...het is een keer gelukt dat hij weer aanging zoals normaal en dan heb ik hem niet meer durven uitdoen omdat ik de pc dagelijks nodig heb. Deze morgen is hij tijdens het bekijken van een lang filmpje op you tube(weet niet als dat er iets mee te maken heeft) uitgeslagen en startte niet meer vanzelf op. Dan maar stekker uitgetrokken maar nu wil hij niet meer, de ventilator slaat aan en thats it! Kan er iemand mij misschien wat tips geven of mij zelfs uitleggen waar het probleem zou kunnen liggen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jeremydemey ,

Het klinkt als een hardware en meer bepaald een temperatuur probleem. Het uitvallen van de PC na processor intensieve taken en de ventialtor die dadelijk aanslaat wijzen althans in die richting.

In eerste instantie, kan je eens nakijken of de PC niet vol met stof zit ? Dat is de meest voorkomende oorzaak van dit probleem.

Als dit eventueel opgelost geraakt en de PC start nog steeds niet dan wordt het lastiger, want zowel de hoge temperatuur als het herhaaldelijk uittrekken van het stopcontact kunnen schade hebben aangericht

Als je zelf geen ervaring heb met het knutselen aan PC's kan ik je alleen maar aanraden van op zoek te gaan naar een goede en welwillende PC winkel.

Als je toch enige ervaring hebt met een schroevendraaier kan je waarschijnlijk wel zelf eens kijken of stof inderdaad de boosdoener is.

Je vindt op dit forum de nodige info hoe je een PC kan reinigen.

Succes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.