Ga naar inhoud

Windows xp, dns look up mislukt.

edvdv

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Van de ene op de andere dag geeft mijn desktop computer aan dat als ik verbinding wil maken met het internet de dns lookup is mislukt, ik heb al bij netwerkverbindingen gekeken en hij zegt dat er gewoon verbinding is, maar ik heb wel verbinding met mijn laptop die via dezelfde verbinding via de wifi loopt ,ook als ik de kabel direct aan de laptop koppel en de wifi uitzet heb ik gewoon internet, bij kpn heb ik de dns nummers opgevraagd maar dat werkte ook niet icm ip adres en andere gegevens via ipconfig opgezocht, alle kabels gecheckt en diverse maal alles opnieuw opgestart maar tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden , wie kan mij helpen? alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon het zip bestand op usb-stick zetten en dan naar de ander pc gaan.
Ik heb gedaan wat je vroeg, alleen op het moment dat ik het bat bestandje opende op de computer die het niet doet dan zie ik 2 tellen wat er staat op dat zwarte scherm en dan schiet ie gelijk weer weg dus ik weet niet wat er op staat, wel heb ik op die computer even gekeken wat er bij ipconfig/renew staat als ik die laat uitvoeren, hij zegt dan letterlijk""De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich in een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan, verder heb ik bij netwerkverbinding geprobeert om handmatig dus niet automatisch een ip adres en primaire en alternatieve dns server in te stellen maar ook daarna geeft ie nog steeds aan dat de dns look up is mislukt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start

Typ in uitvoeren dit: cmd

Typ nu achter > dit:ping -t localhost (ping spatie -t spatie localhost)

Laat dat een minuut doen.

Stoppen kan je op CTRL + C klikken.

Onderaan ziet je pakket verzonden en zie je daar fouten?

Ik zie onderaan niet dat hij iets heeft verzonden, ik heb via ctrl +c de ping gestopt na 1 minuut en dit stond er.

Ping statistieken voor 127.0.0.1 Pakettenn verzonden 101, ontvangen 101. verloren = 0.

Minimum =Oms, Maximum = Oms, Gemiddelde = Oms. 0% verlies.

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in miliseconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekend dat de netwerkkaart goed werkt.

Ga naar start en typ in uitvoeren dit: msconfig.exe

Klik op tab opstarten en vink uw virusscanner en firewall uit en klik dan op OK.

Herstart de pc en test of je nu wel verbinding hebt.

Je kan in msconfig altijd terug aanvinken.

Er staat geen virusscanner en firewall in deze lijst, in ieder geval niet wat qua benaming er op lijkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.