Ga naar inhoud

Beeldschermprobleem na update windows 8 naar 8.1

mono

Aanbevolen berichten

Hoi,

Recent nieuwe desktop aangeschaft met Windows 8. De eerste dagen perfect verlopen, maar na de update naar Windows 8.1 vertoont het beeldscherm plots een probleem: Na enige tijd normaal beeld (juiste resolutie), gaat het scherm ineens over op een beeld wat nauwelijks leesbaar is. Het lijkt alsof er kleuren ontbreken. De resolutie wordt m.i. niet aangepast. Wanneer ik dan de schermresolutie even verander (en dan terug herstel want ik wil huidige resolutie behouden) is alles plots weer normaal. Tot er na pakweg een tien minuten of halfuur weer hetzelfde gebeurt.

Best frustrerend maar heb online niet onmiddellijk een oplossing gevonden.

Mocht het van belang zijn: De videokaart is een AMD Radeon HD 8470 - dedicated - videogeheugen 1024 MB.

Daar lijkt het probleem me dus niet te zitten, maar toch...

Iemand al iets gelijkaardigs voorgehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even uitgetest maar jammer genoeg lost dit het probleem niet op. Vreemd is dat even een andere resolutie instellen (en terugzetten) het probleem tijdelijk oplost. Maar na enkele minuten terug het scherm zo goed als onleesbaar wordt. En terugzetten naar fabrieksinstellingen lijkt blijkbaar ook niet even simpel heb ik al gelezen. Eens Windows 8.1 is downgraden niet mogelijk of toch niet simpel. Ik weet ook niet goed waar nog te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mono: jouw probleem lijkt hier beschreven te worden (wel in het Engels): [Fix] Bold, Blurry or Hard to Read Font Problem in Windows 8.1 - AskVG

Lees dat eens door en voer de instructies uit. Het komt neer op een vinkje zetten, op Toepassen klikken en dan je computer opnieuw opstarten.

Mocht het niet helpen, dan kun je dat vinkje zo weer weghalen. Het lijkt me het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.