Ga naar inhoud

[OPGELOST] Kan Visual Studio 2008 niet installeren...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor school moet ik Visual Studio Professional 2008 installeren. Maar reeds in het begin van de installatie verschijnt een foutmelding "Setup failed".

Ik heb al verschillende zaken geprobeerd:

- Microsoft Office hersteld

- Microsoft Office opnieuw geïnstalleerd

- Alle versies van Framework die al geïnstalleerd waren verwijderd

Weet iemand wat het probleem is + opl?

De error log staat in bijlage van dit bericht ;)

Error log.txt

Geplaatst:

Wat zijn de specificaties van je systeem?

Wat zijn de minimum systeemvereisten voor VS2008?

Vergelijk zeker eens de vrije schijfruimte die nodig is en de ruimrte die je nog hebt want ik denk dat daar het schoentje knelt.

In de 1ste lijn van de log staat The following volumes do not have enough disk space for the installation. Dit wil zeggen dat er te weinig plaats is op de schijf voor de installatie.

Geplaatst:

Mijn systeem voldoet aan alle minimale vereisten.

En schijfruimte zou eigenlijk ook het probleem niet mogen zijn, want in de setup kan je volgende zaken zien:

VRIJE SCHIJFRUIMTE: xxx

NODIGE SCHIJFRUIMTE: xxx

RESTERENDE SCHIJFRUIMTE NA INSTALLATIE: xxx

En de "resterende schijfruimte na installatie" is postief..

Dus mag er normaal toch geen probleem zijn?

Geplaatst:

Aan het error-logje te zien, ziet het er echt wel naar uit dat je schijf vol staat. Hij installeert niets.

Je kan eens proberen om software die je niet gebruikt te verwijderen, laat dan Ccleaner eens opkuisen en defragmenteer je pc even.

Als je vragen hebt, mag je ze altijd stellen.

Geplaatst:

Ik heb nu de installatie geprobeerd op mijn D-schijf waar ik nog 35GB vrije schijfruimte heb en opnieuw dezelfde foutmelding...

Het probleem moet bij de installatie van Microsoft .NET Framework 3.5 liggen. Want bij de setup zegt hij altijd:

FAILED ON THIS COMPONENT:

Microsoft .NET Framework 3.5

Ik heb dan eens geprobeerd om Framework 3.5 apart te installeren maar ook dat lukt niet. Dan krijg ik opnieuw dezelfde foutmelding.. Dus duidelijk dat het aan Framework moet liggen...

In bijlage de logfile met fouten die hij geeft na de mislukte installatie van Microsoft .NET Framework 3.5

Error log 3.txt

Geplaatst:

Hey lolleflikker Hij kan de 3.5 niet installeren dus zal hij die ook niet moeten verwijderen.

Ga in het configuratiescherm naar software. Verwijder alle .NET Framework versie's die reeds geïnstalleerd zijn.

Laat daarna CCleaner alles opruimen. Open CCleaner en klik bij Cleaner op analyseer. Als Hij klaar is klik dan op Opschonen. Klik dan op de knop Register. Klik dan op Scan naar problemen. Klik op het einde op Herstel geselecteerde problemen. CCleaner vraagt om een back-up op te slagen van het register. Klik op ja en zet hem in de werkmap of op het bureaublad. Daarna klik je op herstel alle geselecteerde fouten. Als dit klaar is zou alles moeten opgeruimd zijn en klaar voor .NET Framework te installeren.

Hier nog even de downloadlink voor .NET Framework 3.5: Downloadinformatie: .NET Framework 3.5

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.