Ga naar inhoud

Avast en AVG antivirus

Aanbevolen berichten

Beste,

Om bepaalde reden werk ik met Spytech Agent op mijn pc. Mijn Avast antivirus was verlopen en moest deze hernieuwen. Bij het plaatsen van Avast werkte mijn Internet Explorer 11 niet meer. Blijkbaar was deze versie niet compatibel en moest ik de IE 10 plaatsen. Dat heb ik gedaan maar het probleem bleef, de Spytech Agent deed het echter wel. Antivirus verwijderd van PC en de versie van AVG antivirus geïnstalleerd maar die blokkeert steeds mijn Spytech Agent. Wat kan ik doen om beiden goed te laten werken?

MVG

Ladybirds

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Spytech Agent bevat een keylogger module en dit wordt door de meeste virusscanners als verdacht gezien en dus geblokkeerd.

Je kan bij AVG echter uitzonderingen instellen via de geavanceerde opties.

Ik weet niet uit het hoofd waar het juist moet en ik heb hier geen AVG bij de hand om het na te kijken maar als je alle opties overloopt, ga je het zeker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit gevonden op de site van AVG, zou dit de beschrijving zijn van hoe het moet?

In sommige situaties moet u wellicht uitzonderingen definiëren in AVG, zodat AVG bepaalde bestanden, mappen of websites negeert.Waarschuwing: controleer altijd of het betreffende bestand of programma echt veilig is.

Ga als volgt te werk om een bestand of map uit te sluiten van de AVG-scan:

1. Open het AVG-programma.
  2. Selecteer Geavanceerde instellingen in het menu Opties.
  3. Selecteer Uitzonderingen in het linkerdeelvenster.
  4. Klik in het rechterdeelvenster op Uitzondering toevoegen.
  5. Selecteer in de vervolgkeuzelijst het uitzonderingstype Bestand of Map.
  6. Blader naar het bestand of de map waarvoor u uitsluiting wilt instellen.
  7. Geef aan of u de uitzondering ook voor andere weergegeven AVG-onderdelen wilt laten gelden.
  8. Klik op OK om de details van de uitzondering op te slaan.
  9. Klik opnieuw op OK om de instellingen op te slaan.

Toen ik AVG installeerde kon ik op een bepaald moment het geblokkeerde bestand "Toestaan". Een handeling verder kreeg ik weer een venster met de bedreigende bestanden (Spyagent) maar dan was er geen keuze tot toestaan wel "selectie verwijderen" en "alles verwijderen". Dus twijfels.

MVG

Ladybirds

aangepast door ladybirds
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.