Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn dochter heeft een nieuwe Acer Aspire M 3640 HDMI computer gekocht met een Acer X223W monitor.

De computer start normaal op maar op de monitor wordt het beeld zwart en verschijnt de tekst "no signal".

De computer is terug gegaan naar de leverancier omdat het vermoeden bestond dat de videokaart kapot was.

Na terugkomst van de leverancier is er nog niets veranderd.

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?

Geplaatst:

kan je de monitor eens testen op een andere pc? Dan weet je zeker dat het daar alleszins niet aan ligt.

Wat je kan proberen is om (als je meer dan 1 videouitgang hebt) zowel op DVI als VGA eens te kijken of hij beeld geeft. Als hij geen beeld blijft geven PC + scherm samen in die winkel afzetten & de volgende keer dat je hem meeneemt eisen dat je hem daar in werking ziet (samen). Dit is namelijk een hardwarematig probleem, en daar zou ik gezien je toestellen nog in garantie zitten echt niet zelf aan gaan werken (of je garantie gaat vervallen, en je zou die nog wel eens nodig kunnen hebben)

Geplaatst:

Ik heb je post even verplaatst naar "Hardware algemeen"

er is een tijdelijke link van 2 dagen achtergelaten.

Ik denk dat het ook je grafische kaart is, of je beeldscherm.

Probeer maar eerst wat Masters zei, daarna zien we wel

Geplaatst:
kan je de monitor eens testen op een andere pc? Dan weet je zeker dat het daar alleszins niet aan ligt.

Wat je kan proberen is om (als je meer dan 1 videouitgang hebt) zowel op DVI als VGA eens te kijken of hij beeld geeft. Als hij geen beeld blijft geven PC + scherm samen in die winkel afzetten & de volgende keer dat je hem meeneemt eisen dat je hem daar in werking ziet (samen). Dit is namelijk een hardwarematig probleem, en daar zou ik gezien je toestellen nog in garantie zitten echt niet zelf aan gaan werken (of je garantie gaat vervallen, en je zou die nog wel eens nodig kunnen hebben)

Beste Masters,

Jouw aanbeveling om via VGA te proberen is gelukt. Mijn dochter kreeg via VGA wel beeld.

Volgens mij is dat echter niet de bedoeling. Op de forum "DVI zonder DVI op Acer X222W" zagik dat het probleem vooral bij Acer beeldschermen voorkomt.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Geplaatst:

Dat is inderdaad niet de bedoeling, en is blijkbaar een serieus mankement bij die volledige serie.

Ik zou het scherm gewoon terugbrengen naar de winkel & vragen of je geen ander mag kopen (ander type), dat deze je toch niet bevalt. Kans bestaat wel dat ze het ok vinden. Anders zal je het scherm in garantie moeten binnen steken, ofwel via de winkel ofwel zelf via UPS (hiervoor contact opnemen met acer op 078-150023). Je scherm zelf zal je helaas niet terugzien de eerste 2 weken, garantie afhandeling duurt echt minimaal zo lang.

Geplaatst:

Ik weet niet of het bij die Acer ook zo zit, maar bij ons in het school, kan je de ingang veranderen in het menu van het beeldscherm. Kijk even in de handleiding van het beeldscherm dat je hier iets over vind.

Geplaatst:
Ik weet niet of het bij die Acer ook zo zit, maar bij ons in het school, kan je de ingang veranderen in het menu van het beeldscherm. Kijk even in de handleiding van het beeldscherm dat je hier iets over vind.

Deze optie was ik al overgeslagen aangezien het probleem vaak voorkomt bij dat scherm, maar dit zou idd ook nog kunnen :)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.