Ga naar inhoud

Wifi bridge installeren?

F_Verbeken

Aanbevolen berichten

Bij mijn thuisnetwerk wil ik 3 toestellen via een ethernet –switch bedraad aansluiten, (deze staan namelijk bij elkaar in de living) om toegang te krijgen tot internet. Dit zijn: een Telenet digibox, een TV (Samsung UE40C6700) , en een mediaplayer (WD TV Live HD).

Momenteel zijn alle PC’s draadloos aangesloten op een Telenet modem-wireless router. Enkel een NAS is rechtstreeks bedraad aangesloten op de Telenet router.

De afstand tussen de toestellen en de Telenet router bedraagd ong 10m en bevinden zich allen op het gelijkvloer.

Het aansluiten van de 3 bovenvermelde toestellen op het netwerk heb ik geprobeerd dmv Devolo powerline adapters nl: dLAN 200 AV Mini (aan de Telenet router) en een dLAN 200 AV Wireless N (met 3 ethernet-poorten voor de vermelde toestellen, de wireless aansluiting hiervan gebruik ik eigenlijk niet).

De verbinding is echter erg onstabiel! Soms verbinding, …soms slechte verbinding, …meestal geen verbinding.

Ik heb zelfs aanpassingen gedaan in de zekeringenkast om de stroomkringen/fasen optimaal te verbinden, doch zonder veel verbetering. Ik vermoed dat stoorsignalen op het net de oorzaak zijn, aangezien het soms wel goed gaat.

Daarom overweeg ik om een draadloze verbinding (bridge?) te maken tussen de telenet wireless router en de 3 toestellen .

Hiervoor zou ideaal de “dLAN 200 AV Wireless N” kunnen gebruikt worden, doch ik vermoed dat deze in de praktijk niet zo zal kunnen ingesteld worden!

Toevallig beschik ik echter ook nog over een ethernet switch (d-Link DES-1005D) en een wireless accesspoint (d-Link DWL-2000AP+).

Ik vermoed dat het hiermee wel moet mogelijk zijn om een verbinding te maken. Echter na wat zoekwerk op internet en wat experimenteren ben ik er alsnog niet in geslaagd om dit voor mekaar te krijgen.

Kan iemand mij hierbij raad geven en/of hulp bieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.