Ga naar inhoud

Random connection fails Windows 7 x64

rockarena

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

ik heb een enorm frustrerende issue met mijn internetverbinding. Op willekeurige momenten valt mijn internetverbinding soms weg. Mijn ISP is Telenet. De meeste fails gebeuren tijdens online gamen via Steam. Het kan soms zijn dat mijn verbinding gedurende 1 minuut volledig wegvalt en dan terug verschijnt. Je zou denken dat het enkel aan Steam ligt maar helaas! Als ik een ping -t doe dan krijg ik ook time outs te verwerken. Nu heb ik wel enkele maanden geleden een nieuwe modem gekregen van Telenet dus ik dacht dat het hier aan lag.

Ik heb zelf al een aantal zaken geprobeerd:

1) Ik heb een volledige herinstallatie van Windows gedaan.

2) Adware en Malware en Virusscans gedaan (Kaspersky PURE)

3) Nieuwe netwerkkaart aangekocht, geinstalleerd en de oude uitgeschakeld.

4) Telenet gecontacteerd maar er blijkt niks te zien te zijn in de modem.

5) Bepaalde poorten open gezet in de modem.

6) Twee andere pc's laten verbinding maken en pingen en hierop kwamen geen time out opdrachten.

Ik heb een netwerktest gedaan in Windows 7 en kreeg als foutmelding:

"uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet"

Ondanks deze foutmelding heb ik toch een internetverbinding.

Ik ben een beetje buiten raad nu. Ik denk er aan dat windows mijn internetverbinding misschien limiteert tot een aantal kbps maar geen idee hoe ik dit zou moeten oplossen. Heeft er iemand een suggestie alstublieft want het begint echt wel frustrerend te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.