Ga naar inhoud

Externe schijven worden niet herkend


dixy

Aanbevolen berichten

post-25049-1417705622,7586_thumb.jpg

Geachte, door de bomen zie ik het bos niet meer.

Ik werk met Windows 8.1 - 64 bits

Ik heb al verschillende vragen en antwoorden bekeken op dit forum en handelingen uitgevoerd.

Ik heb twee externe schijven (LaCie en Samsung) welke ik aansluit aan de laptop om er voorname bestanden op te slaan.

Om de printscreen te maken heb ik ze beiden aangezet, maar normaal doe ik dit niet als ik er bestanden wil opzetten.

Wanneer ik de één of de andere schijf aansluit, hoor ik het herkenningsgeluid van het opstarten van de schijven.

De schijven zijn zichtbaar op het schijfbeheer (zie bijlage). De derde schijf Toshiba is van de laptop zelf.

Als ik verkenner open, dan zie ik nergens de schijven staan, dus kan ik ze ook niet openen.

Heb al de installaties ongedaan gemaakt door rechts te klikken met de muis, laptop heropgestart, schijven aangesloten maar er veranderd niets.

Ik heb al de kabels verstoken van USB poort.

De schijven zijn wel zichtbaar in verkenner en werken goed op de laptop van mijn vrouw (werkt met windows 7).

Dit probleem heb ik al verschillende keren gehad en kon dit in het verleden herstellen met systeemherstel, maar nu werkt dit niet.

Kan er mij iemand helpen, liefst stap voor stap, want zo onderlegd in deze materie ben ik nu ook niet.

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel Clarkie voor de snelle service en de professionele hulp.

Persoonlijk was ik daarvan niet op de hoogte en ging ik dit zelf nooit aangedurfd hebben.

Ik ben een beetje van het principe: wat ik niet ken daar blijf ik liever af.

In bijlage heb ik nogmaals een printscreen gestoken met de oplossing en benaming van de schijven.

Nogmaals dank.

Jan

post-25049-1417705624,4415_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.