Ga naar inhoud

Windows 8 activatie

RubyValkyra

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een irritant probleem met mijn laptop. Ik heb deze in Januari 2013 gekocht in Mediamarkt, met windows 8 voorgeprogrammeerd erop. Nu sedert een dag of 2 zegt hij plotseling dat mijn windows niet meer geactiveerd is. Ik heb dan de link gevolgd en windows proberen te activeren. Lukte niet. Toen ik keek in de systeemeigenschappen is de product code verloren. Nu via Belarc heb ik al de sleutels en codes terug gevonden die in de laptop verborgen zaten. Gelukkig stond de product code er nog tussen. Ik heb die meermaals via verschillende manieren proberen in te geven maar hij gaf telkens een foutcode (0x8007041D). Dit lukt dus niet. Verder ook via cmd "slui3" en "slui4" geprobeerd maar deze lukken ook niet. Net gelijk of dat de laptop dan volledig blokkeert. Tijdens deze pogingen heeft de laptop ook meermaals vast gelopen zodanig dat er na een uur nog geen enkele reactie was. Kheb hem dan volledig zonder stroom gezet, batterij en stroomkabel eruit. Nu doet hij niet meer zo raar maar nog steeds het probleem met de activatie. Microsoft support bied geen hulp, nog via e-mail of hulp forum, nog via telefoon. Ik denk dat dit het gevolg is door een update die ik gedaan had maar ik had niet goed gekeken welke update precies, ik dacht IE 8.1

Ik heb wel door men antivirus programma, Avast! een backup zitten van de eerste dag dat hij geconfigureerd is. Moet ik mijn laptop rebooten? Of zijn er minder drastische oplossingen? Dit is de eerste maal dat ik echt problemen heb met de laptop, alle software is legitiem, nooit een virus binnen geraakt en verder niet (toch niet dat ik weet) op risicovolle links, sites of eender wat geklikt. De computer is wel geprogrammeerd in het Engels. (aangezien mijn partner een Duitse is, is Engels onze hoofd taal die we beide volledig begrijpen)

Kan er iemand ons helpen?

Vriendelijke groetjes RubyValkyra

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.