Ga naar inhoud

Windows 8.1 voor schone installatie

erm

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft een PC met daarop een (waarschijnlijk illegale) versie van Windows 7.

Mede omdat de PC niet meer werkt zoals voorheen wil hij hem volledig leegmaken en er Windows 8.1 (Nederlandse versie) op installeren.

Welke versie van W8.1 is aan te raden: OEM, Get Genuine Kit of Retail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook nog de mogelijkheid om een legale Windows 7 aan te kopen. Zie onderstaande links.

ALTERNATE

Een OEM versie behoort na installatie altijd bij die PC en kan je dus niet op een ander systeem meer installeren. Een retail wel (enkel op 1PC tegelijk), maar is dus ook duurder.

Wil je toch Windows 8 of 8.1 installeren, controleer dan eerst of je die PC voldoet om Windows 8 of 8.1 op te laten werken.

Persoonlijk zou ik toch voor Windows 8 kiezen omdat 8.1 op vele PC's problemen geeft.

Dat kan je controleren aan de hand van deze Upgradeassistent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

clarkie, excuus dat ik het topic zo lang liet slingeren. het was me in eerste instantie niet gelukt te reageren (handleiding niet goed gelezen!) en u te bedanken voor de reactie. Dus: nu alsnog bedankt! ik zal het topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.