Ga naar inhoud

Verlies verbinding met internet maar nog steeds verbinding met netwerk: instellingen?

vphs

Aanbevolen berichten

Beste,

Even de situatie schetsen. Omdat ik mijn netwerk wou uitbreiden van 1 modem naar een pc via ethernet, tot een netwerk met ethernet voor Pc en wifi voor een laptop heb ik een router met wifi mogelijkheid op de modem aangesloten. Dus ziet het er als volgt uit.

Modem -> Ethernet -> Router met wifi -> Ethernet-> Pc

-> Wifi -> Laptop

Vrij eenvoudig dacht ik dus, maar over netwerken weet ik echter niet zo veel. Het probleem is dat na een variabele tijd er geen internetconnectie is maar wel nog een verbinding met het netwerk. De enige manier om dit op te lossen is de ethernetkabel rechtstreeks van de modem op de pc te verbinden wachten tot er verbinding is en nadien alles terug normaal te verbinden. Daarnaast werkt het ook om alles te resetten maar dat duurt wel even... Bij beide kom ik na een tijdje weer hetzelfde probleem tegen.

Dus er moet dus een probleem zijn met de instellingen denk ik. Deze heb ik in de bijlagen weergegeven.

Modem = Dlink DSL 320T

Router = Cisco N900

Als ik nog verdere informatie kan geven vraag je maar. Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,

Vphs

PS: ik heb het gevoel (niet zeker) dat de tijd tussen het verbreken van de internetverbinding verkort door met P2P netwerken verbonden te zijn en/of als zowel laptop en Pc aanstaan.

post-46573-1417705624,959_thumb.jpg

post-46573-1417705624,892_thumb.jpg

post-46573-1417705625,4535_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.